carolavanbaar.reismee.nl

My first week

Ik woon alweer een week in Chili. Ik werk hier als au pair bij een gezin. Ik woon bij dit gezin in huis. Het gezin bestaat uit: Pierre (vader), Lina (moeder) en Lucia (kind). Lucia is 5 jaar oud. Vanaf 1 maart beginnen de scholen weer en dan gaat Lucia naar school. De school is om 13:00 af dus ik moet Lucia van school halen en tot het avond eten op haar passen. Over 2/3 weken begint Lucia met ballet en zwemles. Ze heeft maandag, woensdag vrijdag zwemles en dinsdag donderdag ballet. Ik moet hier met haar naar toe gaan.

Ik zal (proberen) elke week een blog te schrijven over hoe mijn week is verlopen.

Pierre is Frans en Lina is Colombiaans. Lucia spreekt Frans met Pierre en Spaans met Lina. En ik praat Engels met haar. De lunch eten wij rond 14:30-15:00, en het diner eten we rond 21:00.

Zaterdag 18 februari 2017
Na een reis van bijna 20 uur ben ik aangekomen in Santiago. Nadat ik door de paspoortcontrole van 1,5 uur heen ben en ik mijn koffers heb loop ik naar de uitgang. Als ik door de uitgang heen ben zie ik mijn gezin al staan. Ze zijn heel blij om mij te zien. Toen zijn we naar huis gereden. De moeder van Pierre is ook over vanuit Frankrijk en zij gaat aankomende maandag weer naar huis. Ik woon in Vitacura dat is een buurt voor de rijkere mensen. Het is een nette buurt met grote huizen. Ik woon in een super mooi huis. Ik slaap nu nog boven waar ik een badkamer deel met Lucia. Als oma weer naar Frankrijk is kan ik beneden slapen zodat ik ook mijn eigen badkamer heb. Nadat ik mijn koffers had uitgepakt en de kadootjes had gegeven gingen we lunchen. Na de lunch gingen we naar het centrum. We zijn bij de kathedraal geweest, dit was echt prachtig! Hierna wouden we nog naar een museum maar het was al na 18:00 dus deze was helaas dicht. Toen we thuis waren ging ik nog even met Lina mee boodschappen doen en zijn we gaan eten. Na het eten ben ik naar bed gegaan.

Zondag 19 februari 2017
Vandaag zijn we naar het stadje Valparaiso geweest. Dit is een heel mooi stadje wat op een berg is gebouwd. Het ligt aan het strand. We zijn gaan lunchen hoog op de berg waardoor we een super mooi uitzicht hadden. Na de lunch zijn we naar het strand gegaan. Hier hebben we een tijd gezeten. Daarna reden we naar huis. Toen zijn we gaan eten en naar bed gegaan.

Maandag 20 februari 2017
Vandaag was mijn eerste schooldag. Ik volg 3 weken elke ochtend Spaanse lessen. Mijn school is in de buurt Bellavista. Ik kan hier heen met de bus. Voor de bus en de metro heb je in Chili net als in Nederland een soort ov kaart nodig. Waarop je geld zet en moet inchecken voor de bus of de metro. Maar omdat ik deze kaart nog niet had vandaag bracht Pierre mij naar school. Ik zit in een klas met een jongen uit Amerika, een jongen uit Engeland, een meisje uit Ierland en een meisje uit België. Ik heb les van 10:00 tot 11:30 en van 12:00 tot 13:30. Ik heb 2 super leuke leraressen. Ook organiseert de school allemaal excursies voor de leerlingen. Na school had ik een afspraak bij Chile Inside. Dit is de organisatie in Chili die alles regelt voor alle au pairs. Omdat ik nog geen kaart had voor de bus moest ik 45 minuten lopen gelukkig heb ik wel een andere simkaart met internet zodat ik Google Maps heb. Bij mijn afspraak kreeg ik allemaal informatie over Santiago en een lijst met de contact gegevens van alle au pairs in Santiago. Na mijn afspraak ging ik naar een metro station om een kaart voor de bus en de metro te halen. Hierna nam ik een taxi naar huis. Thuis ging ik met Lucia spelen tot het eten. Na het eten ging ik naar bed.

Dinsdag en woensdag 21, 22 februari 2017
Vanaf nu kan ik met de bus naar school. Ik moet 15/20 minuten lopen naar het busstation en dan nog ongeveer 20 minuten met de bus. Deze dagen had ik school. En na school was ik met Lucia. Er is een speeltuin in onze straat dus ik ga elke dag met Lucia naar de speeltuin. Ik speel tot het avondeten met Lucia en daarna ga ik naar bed.

Donderdag 23 februari 2017
Vandaag ga ik weer naar school. En na school ben ik weer met Lucia. Ik eet rond 19:00 want ik heb vandaag mijn eerste salsa les. Dit is via mijn school. Het begint om 21:00. Ik heb afgesproken met Fenny het Belgische meisje uit mijn klas. Ik ga erheen met de bus. De salsa les is in een club. Het is voor Chileense mensen en je kan er heen via de school. Er waren nog 3 andere leerlingen van de school. 3 Duitsers. We kregen eerst de basisstapjes en toen moesten we met partner dansen. Ik ging met een Duitse jongen die de week ervoor ook al had meegedaan dus hij wist goed alle passen. De les duurde tot 23:00. Ik was op een gegeven moment echt kapot. En duizelig van al die draaien die je moet maken haha. Maar het was super leuk. Volgende week ga ik weer. Na de salsa les zijn we met zijn vijven nog een drankje gaan drinken. Dat was echt super gezellig. En de wijn smaakt hier natuurlijk super goed. Rond 01:30 ben ik met de taxi naar huis gegaan.

Vrijdag 24 februari 2017
Vandaag moet ik weer naar school ik ben best moe vanwege gisteravond. Na school ben ik weer met Lucia. Ik heb voor het eerst sushi gegeten. Pierre, Lina en oma waren de hele middag weg en toen hadden ze sushi gehaald. Maar dat is echt niks voor mij dus de volgende keer neem ik lekker pasta net als Lucia haha. En nu heb ik lekker weekend! Ik ben dit weekend alleen omdat mijn gezin een weekendje weg gaan.

Ik hoop dat jullie zo een beetje een indruk hebben gekregen wat ik hier allemaal doe. Gelukkig heb ik een hele leuk gezin. Lucia is een heel leuk kind en alles gaat goed tussen ons. Ik begin hier nu aardig gewend te raken. En het weer is hier heerlijk! Elke dag 30 graden.

Ik heb nu een nieuw nummer, mijn oude nummer heb ik ook nog maar die gebruik ik alleen thuis met wifi. Dus mochten jullie mijn nieuwe nummer willen stuur dan even een berichtje.

Adios.

Reacties

Reacties

Ina Ruiter

Hoi Carola, van Sofie mocht ik je reisverslag lezen????Je schrijft zo levendig dat t net is of ik zelf in Chili ben! Wat zal e er veel leren, leuk! Lieve groet van Ina

Samantha-Au Pair team

Jaloersmakend. Geniet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!