carolavanbaar.reismee.nl

Second week

Tweede week is weer voorbij gevlogen. Hier onder mijn tweede week.

Zaterdag 25 februari 2017
Vanochtend is mijn gezin weg gegaan voor een weekendje in een hotel (dit wou oma graag). Ik was dus lekker alleen thuis. Overdag heb ik een beetje in huis gerommeld. Mijn was gedaan, blog geschreven, kamer beetje opgeruimd en met mijn ouders geskyped. Super leuk om hun weer eventjes te zien. Ik had om 18:00 met Christina afgesproken. Zij is ook een au pair en woont bij mij in de buurt. We zijn naar een park geweest echt super leuk. Zie foto’s, en daarna zijn we uit eten geweest bij een Indiaans restaurant. Heel gezellig en lekker gegeten. Helaas werkt Christina nog maar een week hier en daarna is ze klaar dus ik zie haar niet meer. Ik heb wel al contact met de nieuwe au pair die Christina overneemt. Zij komt 7 maart dus ik zal haar het weekend daarna zien. Na het eten ben ik naar huis gegaan, heb ik nog een filmpje gekeken en ben ik gaan slapen.

Zondag 26 februari 2017
Vandaag heb ik niet zoveel gedaan. Een heerlijk rustig en relaxed dagje. Ik heb nog even met Sofie geskyped en hebben elkaar weer helemaal bijgepraat. Eind van de middag kwam mijn gezin weer thuis. Daarna met zijn allen gegeten en naar bed.

Maandag 27 februari 2017
Het weekend is weer voorbij en ik moet weer naar school. Ook gaat oma vandaag weer naar huis toe. Donderdag is Lucia jarig dus ik ga uit school even een kadootje voor haar halen. Ik ga samen met Billy de Amerikaanse jongen uit mijn klas naar een mega grote mall. Hier koop ik 2 leuke kadootjes voor Lucia. Daarna zijn we nog even gaan lunchen. Toen ben ik naar huis gegaan en ben ik met Lucia geweest tot het eten. Na het eten ging ik naar bed.

Dinsdag 28 februari 2017
Vandaag geen bijzondere dag. School & werken.

Woensdag 1 maart 2017
Vandaag begint Lucia weer met school. Ze gaat naar een Franse school. Dit zit op een kwartiertje lopen van ons huis. Ze heeft vandaag alleen nog een introductie van 14:30 tot 16:00. Ik heb vandaag ook school. Na school ga ik lunchen en even op mijn laptop. Hierna ga ik samen met Lina Lucia ophalen van school. Schooluniformen zijn verplicht hier in Chili dus Lucia ziet er heel schattig uit. Een wit T-shirt met een heel schattig rokje. We halen Lucia op en ik stel mij even voor aan de juffrouw zodat zij weet dat ik haar vaak zal ophalen en wegbrengen. Thuis speel ik nog met Lucia. Omdat Lucia nu school heeft moet ze vroeg naar bed. Zij eet daarom ook eerder dan Lina, Pierre en mij. Als Lucia naar bed is maken Lina en ik het eten voor ons en gaan eten. Hierna ga ik naar bed.

Donderdag 2 maart 2017
Vandaag is Lucia jarig! Ze is 6 jaar geworden. Vandaag is ook Lucia haar eerste echte schooldag. Ze heeft elke dag les van 08:30 tot 13:30. En op maandag van 08:30 tot 16:00. Ook ik ga naar school. Uit school speel ik met Lucia. Ik eet vandaag op tijd met Lucia omdat ik vanavond weer salsa heb. Na het eten is het tijd voor de taart en de kadootjes. We zingen in het Frans, Spaans en ik zing nog even een liedje in het Nederlands. Daarna blaast ze de kaarsjes uit en pakt ze de kadootjes uit. Ik heb een memory spel gekocht en een set waarmee je zelf je eigen haarbanden kan versieren. Ze vind het helemaal geweldig. Hierna loop ik snel naar de bus voor de salsa. Ik ga dit keer naar salsa wat buiten wordt gedaan. Dit is echt super gaaf, het is op een heel groot plein met heel veel mensen. Je staat in een grote kring en steeds krijg je een pasje wat erbij komt. Je wisselt steeds van danspartner. Je danst de pasjes met elkaar en dan wissel je weer om en doe je het weer met de volgende. Zo leer je heel veel mensen kennen. Ik ben met Fenny en Fabian bij salsa. Fenny komt uit Belgie, en Fabian is een Duitse jongen. We besluiten om na de les nog even een drankje te doen, maar als we weglopen worden we gevraagd door 2 Chileense jongens en een vriendin van hun uit Rusland die hier studeert om mee te gaan naar een salsa club. We gaan er heen met de auto. In de salsaclub wordt ook een les gegeven. Alleen wij gaan even wat drinken daar. Als de les af is is het vrij dansen. De mensen daar zijn zo goed in salsa dansen niet normaal. Als we ons drankje op hebben besluiten we om naar een club te gaan. Het is echt super leuk! Uiteindelijk neem ik een Uber naar huis en lig ik om 04:30 in bed.

Vrijdag 3 maart 2017
Ik kan moeilijk mijn bed uit komen maar ik moet helaas naar school. Ik ben echt helemaal kapot. Na school speel ik met Lucia. Ze wilt meteen met al haar nieuwste kadootjes spelen. Ook is vandaag de schoonmaak er. Er wordt vanaf vandaag 2 keer in de week schoongemaakt. Mijn kamer en badkamer worden dus heerlijk 2 keer in de week schoongemaakt. Rond 17:00 komt er een vriendinnetje van Lucia met haar moeder. Ik heb dus lekker weekend nu. In de avond eet ik met Pierre en Lina. Het is echt super gezellig. We zijn lekker aan het borrelen en we hebben lekker de muziek op dus we zingen en dansen mee. En als afsluiter sluiten we af met een glaasje drank uit Roemenië met 50% alcohol. (Ze hebben 3 jaar in Roemenië gewoond en zijn in november naar Chili verhuisd). Daarna zijn we naar bed gegaan.

Ik hoop dat jullie zo weer een beetje een beeld hebben gekregen van mijn leven hier.

Adios

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!