carolavanbaar.reismee.nl

Fourth week


Hier week 4 alweer.

Zaterdag 11 maart 2017
Vandaag heb ik met Franzi afgesproken zij is ook au pair en woont bij mij in de buurt. Ze is net een paar dagen in Chili. We hebben afgesproken op een punt zodat we samen de bus naar het centrum kunnen pakken. We gaan vandaag de toerist uithangen op een hop on hop off bus. We kopen kaartjes en stappen op de bus. De bus heeft ongeveer 10 ‘hoogte punten’ van Santiago waar hij langs rijdt en als je wil kan je dan uitstappen en daar gaan kijken en dan kan je weer op de volgende bus stappen die langs komt. We stappen uit bij Santa Lucia. Zie foto’s. Daar rond gelopen stappen we weer op de bus. Daarna stappen we uit bij een groot winkelcentrum, hier lopen we wat rond en gaan we lunchen bij het Hard Rock café we bestellen een veel te grote hamburger haha. Hierna stappen we weer op de bus, we rijden rond en stappen als laatste uit bij Plaza de Armas. Hier lopen we rond en gaan we nog even de kathedraal in. Om half 8 hebben we afgesproken met Lea een Franse au pair om te gaan dineren. We gaan eten bij een Peruaans restaurant. Erg gezellig. Na het eten gaan we nog een ijsje eten, hierna gaan we terug naar huis.

Zondag 12 maart 2017
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen. Ik heb om 14.00 afgesproken met een aantal au pairs dus in de ochtend ben ik lekker thuis. Ik heb om 13.30 met Franzi afgesproken om samen naar de afgesproken plek te lopen. We hebben afgesproken met 3 andere au pairs. We gaan lunchen bij een Italiaan, daarna lopen we even rond in een winkelcentrum en nemen we een Frozen Yoghurt. Hierna gaan we naar de bioscoop. We gaan naar La La Land. In een super grote en mooie bioscoop. Wat wel anders is is dat je hier geen pauze hebt tijdens de film. Ik vond de film helaas niet heel leuk. Rond een uur of half 8 lopen Franzi en ik weer naar huis toe. Thuis niet veel meer gedaan.

Maandag 13 maart 2017
Vandaag is de verschrikkelijkste dag uit mijn leven. Ik moet vandaag naar de immigratie politie voor mijn visa. Hier moet je je naam doorgeven en je adres, dan krijg je een papiertje waarmee je naar het gemeentehuis moet om een ID-kaart aan te vragen. Ik heb al gehoord dat je hier vroeg moet zijn omdat het heel erg druk is. Ik ga om 07.00 van huis weg. Na een verschrikkelijke reis naar de immigratie politie met de bus die niet kwam en drukte op de weg ben ik er uiteindelijk rond 09.00. Als ik aan kom lopen zie ik de rij al staan. Het is zo een lange rij dat het buiten in 2 straten staat. Er zijn heel veel mensen vanuit Venezuela en Haïti die naar Chili komen om te emigreren. Ik ga in de rij staan, na 2 uur ben ik bij de ingang van het gebouw dus ik denk nu ben ik er het valt allemaal wel mee. Totdat ik zie hoeveel mensen er binnen aan het wachten zijn. Verschrikkelijk. Ik heb in totaal 8 uur lang gewacht. Ik had ook geen eten mee omdat ik dacht dat het wel sneller zou gaan. Om 16.00 moest ik Lucia van school halen maar dat redden ik niet dus haalde Lina haar gelukkig op. Uiteindelijk stond ik om 17.00 buiten. Toen ben ik wat gaan eten bij de Burger King, en heb een Uber naar huis genomen omdat ik echt niet met de bus wou gaan na zo een dag. Thuis heb ik niet veel meer gedaan.

Dinsdag 14 maart 2017
Vandaag moet ik naar het gemeentehuis om mijn ID kaart aan te vragen. Ik ga weer om 07.00 weg omdat ik om 13.30 Lucia op moet halen. En ja hoor ook hier staat weer een rij. Na 4 uur wachten was ik eindelijk aan de beurt. Een ID kaart kost hier maar 7 euro, kan je nagaan wat een afzetters het zijn in Nederland. Ik moet mijn ID kaart 7 april ophalen. Hierna ga ik snel naar huis toe met de Uber zodat ik net op tijd ben om Lucia op te halen. Ik haal Lucia op en we eten snel onze lunch op. Om 14.30 tot 16.00 heeft ze theater les. Dus ik breng haar snel heen en ga naar huis. Om 16.00 haal ik haar weer op. We rijden naar huis spelen heel even en dan om 17.00 heeft ze dansles. Ik ga met haar ernaar toe en ik wacht daar tot ze klaar is. Om 18.00 gaan we naar huis. Thuis doe ik niet veel meer.

Woensdag 15 maart 2017
Ik heb lekker vrij in de ochtend. Nu ik geen school meer heb ben ik elke ochtend vrij. Maandag begin ik om 16.00 en de rest van de week om 13.30. Ik heb vandaag met Franzi en Lea afgesproken. We gaan naar een tentje waar we koffie bestellen met een taartje. We kletsen gezellig en rond half 12 gaan we weer richting huis. Ik ben gaan lopen dus ik loop een half uurtje terug. Thuis maak ik lunch voor mij en Lucia en dan haal ik haar op. Vandaag moeten we weer snel lunchen omdat ze om 14.30 tot 16.00 capoeira heeft. Ik breng haar daar weer heen en ga weer naar huis. Om 16.00 haal ik haar op en gaan we naar een speeltuin. Om 18.00 gaan we naar huis. Verder niet veel meer gedaan.

Donderdag 16 maart 2017
Vandaag heb ik met Kimerly afgesproken zij is een Duitse au pair. We hebben afgesproken bij een bakkerijtje. Hier drinken we koffie met (alweer) taart. Ik heb oreo taart zooooo lekker. We hebben gezellig gegeten en om half 12 gaan we weer richting huis. Ik ga vanmiddag uit school met Lucia picknicken in een groot park. Ik maak pasta voor ons klaar omdat dat lekker makkelijk is om te eten tijdens het picknicken. Ik haal Lucia op van school en we fietsen naar het park. Hier eten we lekker onze lunch op. En natuurlijk nemen we een ijsje. We spelen nog wat in het park en om 16.00 gaan we weer naar huis omdat Lucia weer dansles heeft om 17.00. Om 18.00 is ze weer klaar. We fietsen naar huis en thuis gaan we eten. Vanavond heb ik weer salsa les. Ik heb weer afgesproken met Fabian. Na de salsa lopen we naar een Irish pub toe. Dit zit onder zijn appartementencomplex en hij gaat van het weekend weg dus hij wou dat graag nog een keer proberen. We lopen er heen en lopen langs een park met een hele mooie fonteinen show. Zie foto’s. In de Irish pub bestel ik het eerste biertje van mijn leven. Gelukkig was het geen sterk biertje dus het was wel prima. Maar geef mij volgende keer maar gewoon weer wijn. Rond half 12 ga ik weer naar huis.

Vrijdag 17 maart 2017
Vandaag heb ik een rustig ochtendje. Skype met mijn ouders en doe verder niet zoveel. Ik maak lunch voor mij en Lucia en haal haar op uit school. We lunchen en na de lunch kijken we Madagaskar. Om 17.00 heeft ze klim les. Lina gaat ook mee om even te kijken hoe het is omdat het de eerste keer is. Lucia vond het helemaal geweldig maar de lerares is echt heel slecht. Dus van het weekend gaan Pierre en Lina naar een andere club toe waar je kan klimmen om te kijken of dat beter is. Om 19.00 zijn we weer thuis. Ik ben echt heel erg moe, heb de hele week slecht geslapen en morgen gaat om 05.15 mijn wekker omdat ik een weekend weg ga met Franzi. Ik eet dus even snel wat, schrijf mijn blog, pak mijn tas in en ga slapen.

Dit was week 4 alweer.

Adios.

Reacties

Reacties

Monique

Hai Carola,

Leuk om al je verhalen uit Chili te lezen en te horen dat je het naar je zin hebt.
Het is een prachtig land.
Gezellig dat er zo veel andere au pairs zijn waar je mee kan optrekken in je vrije tijd.
Succes en veel plezier.
groetjes, Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!