carolavanbaar.reismee.nl

Fifth week

Hier week 5.

Zaterdag 18 maart 2017
De wekker ging om 05.15 wauw wat is dat vroeg. Had het gevoel alsof ik helemaal niet geslapen heb. Vandaag ga ik samen met Franzi een weekendje naar Santa Cruz. Dit is een stad 3 uur rijden van Santiago. Hier zijn heel veel wijnvelden met winery’s. Ik heb om 06.15 met Franzi afgesproken bij de bushalte. Eerst moeten we een uur met de bus naar het grote busstation, vanaf daar nemen we een bus rechtstreeks naar Santa Cruz. Om half 11 kwamen we aan in Santa Cruz. We hadden een hostel geboekt dus daar gingen we meteen heen om onze spullen te droppen. Daarna gingen we even de stad in. Even wat eten en een plan bedenken wat we willen doen vandaag. We besluiten om naar een winery te gaan. We nemen een bus hier naar toe. Bij de winery gaan we met een stoeltjeslift omhoog zodat je een uitzicht hebt over de wijnvelden. Hier hebben we foto’s genomen en wat rond gelopen. Toen we weer beneden waren kregen we een rondleiding en werd er verteld over hoe ze de wijn maken. Hierna kregen we een wijn proeverij. Na de proeverij gingen we nog even een wijntje drinken met een lekkere pannenkoek met ijs. Toen we klaar waren namen we de taxi terug naar de hostel. Hier hadden we even uitgerust, en daarna gingen we naar een restaurant om avond te eten. Na het eten gingen we meteen terug naar het hostel, het is niet heel veilig om in het donker over straat te lopen. In het hostel gingen we slapen want we waren helemaal kapot.

Zondag 19 maart 2017
De wekker ging om 09.00. We maken ons klaar en gaan ontbijten. We willen vandaag graag paardrijden tussen de wijnvelden. Omdat het lastig was om op internet wat te vinden vroegen we aan de eigenaar of hij ons hiermee kon helpen. Het was een hele aardige man en hij ging meteen voor ons bellen. Hij had een bedrijfje gevonden die dat deed. Hij was zo aardig om ons hiernaar toe te brengen en ons ook weer op te halen. We hadden 1,5 uur paard gereden. Het was echt super leuk, door de wijnvelden en door een klein eenvoudig dorpje. Na 1,5 uur kregen we nog eten met wijn. Rond 13.30 waren we weer klaar en reden we weer met de eigenaar van het hostel terug naar de hostel. Omdat we graag wat terug wouden doen voor de eigenaar omdat hij ons had gebracht en opgehaald en hier geen geld voor wou hadden we met hem afgesproken om aan het eind van de middag wat te gaan drinken. We gingen eerst nog even centrum in om wat te gaan eten. Aan het eind van de middag hadden we weer met de eigenaar af gesproken, we reden de bergen in zodat we een heel mooi uitzicht hadden op Santa Cruz. Hier dronken we een alcohol vrij biertje omdat je hier niet in het openbaar alcohol mag drinken. Na het biertje reden we nog naar een ander punt met een mooi uitzicht. Daarna gingen we weer terug naar het hostel. We gingen wat eten in de stad en verder niet veel gedaan.

Maandag 20 maart 2017
Vandaag gingen we weer terug naar Santiago. We namen de bus terug om 08.30 zodat ik ieder geval op tijd thuis was om om 16.00 te gaan werken. Ik was rond 13.00 thuis. Thuis had ik niet zoveel gedaan. Om 16.00 had ik Lucia opgehaald uit school en zijn we naar de speeltuin gegaan. Rond 18.30 waren we weer thuis. Lucia ging eten en naar bed en ik ging naar Franzi toe. Haar hostfamily is een paar dagen op vakantie dus ik ga bij haar eten. Ze woont bij mij in de buurt dus ik ga op de fiets. We eten pasta. Na dat we hadden gegeten gingen we nog een filmpje kijken. Hierna fietste ik terug naar huis en ging ik slapen.

Dinsdag 21 maart 2017
Vanochtend had ik weer met Franzi afgesproken. Omdat haar familie nog steeds op vakantie is ga ik vandaag weer bij haar eten. We hebben ook Lea uitgenodigd omdat Lea bijna naar huis gaat. We willen een afscheidsetentje doen. We gaan naar de supermarkt om inkopen te doen. We gaan een salade maken en tagliatelle. Nadat we boodschappen hebben gedaan ga ik weer terug naar huis om lunch te maken en om Lucia op te halen. Ik lunch met Lucia en dan breng ik haar naar theater les. Omdat ik haar later pas weer hoef op te halen fiets ik weer naar Franzi toe. Hier blijf ik even een uurtje en dan haal ik Lucia op. We fietsen meteen door naar dansles. We moeten hier wel drie kwartier wachten maar het is beter om meteen naar dansles te gaan en niet eerst naar huis. Na de dansles fietsen we weer naar huis. Thuis gaan Lucia eten en naar bed. Ik ga naar Franzi toe. Hier eten we gezellig met zijn drieën. Na het eten gaan we naar een rooftop terras. Hier hebben we een super mooi uitzicht. We drinken een cocktail en gaan rond 00.00 weer terug naar huis.

Woensdag 22 maart 2017
Niet boeiend. In de ochtend niet veel gedaan en in de middag gewerkt.

Donderdag 23 maart 2017
Vandaag ben ik in de ochtend even naar het winkelcentrum gelopen. Ik wilde heel graag even naar de Lush om een lekkere bath bomb te kopen zodat ik in bad kan. Een maal thuis maakte ik de lunch en pakte ik een tas in om te picknicken. Lucia vindt het helemaal geweldig om te picknicken en wilt het liefst elke dag. Ik haal haar op uit school en we fietsen naar het park. Hier gaan we lekker picknicken. Het is echt heel erg gezellig. Rond 16.00 moeten we weer naar huis omdat Lucia om 17.00 moet dansen. Ik heb helaas geen salsa meer op donderdag. Pierre en Lina kunnen via de school van Lucia allemaal sporten doen. En op donderdag hebben ze allebei sport. Omdat ik normaal salsa had, had Pierre gezegd dat hij dan thuis zou blijven en niet zou gaan sporten. Maar omdat mijn salsa les buiten is en het binnenkort afgelopen is heb ik aangeboden om op donderdag thuis te blijven zodat zij kunnen sporten. Ik pas nu dus elke donderdag avond op. Ik heb heerlijk in bad gezeten vanavond, en ben daarna naar bed gegaan.

Vrijdag 24 maart 2017
Vandaag had ik met een Nederlandse au pair afgesproken om koffie te gaan drinken. Zij komt met een Duitse au pair en ik ga met Franzi. Het is erg gezellig. Na de koffie ga ik naar huis om lunch te maken en haal ik Lucia op van school. Na de lunch lezen we Engelse boekjes. Rond 16.30 gaan we richting de klim les. We nemen hiervoor een Uber. Omdat het niet zo dicht bij huis is blijf ik daar ander half uur wachten. Ik heb een Spaans boek van Lina geleend zodat ik die tijd nuttig kan besteden haha. Na de klim les gaan we weer naar huis. Thuis kijk ik een film met Lucia. Ik moet vandaag weer oppassen omdat Pierre en lina een soort ouder avond hebben op school. Na de film maak ik eten en breng ik Lucia naar bed. Verder niet veel gedaan.

Dit was week 5 alweer.

Adios

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!