carolavanbaar.reismee.nl

Seventh week

Week 7 alweer.

Zaterdag 1 april 2017
Pierre vertrekt vandaag voor een week naar Frankrijk toe om naar zijn moeder te gaan waar het niet heel goed mee gaat. Dus deze week zijn we met zijn drieën thuis. Vandaag ging ik met Franzi naar China Town. Ja ook hier is er een China Town. We gingen er heen met de bus. Het is echt Aziatisch. Alleen het bestaat bijna alleen maar uit kleding of accessoires winkels. Nadat we hier even hadden rondgelopen gingen we even ergens koffie drinken. Daarna gingen we naar Barrio Italia. Een Italiaanse straat, met allemaal kleine winkeltjes en restaurants. Hier hadden we even geluncht en rond gelopen. Daarna had ik het rare idee om mijn haar te gaan verven. Dus wij naar de supermarkt om haar verf te kopen. We gingen naar mijn huis en Franzi ging mijn haar verven. Toen we klaar waren gingen we naar een restaurant toe om pizza te eten. Daarna naar huis.

Zondag 2 april 2017
Vanochtend had ik met Paloma afgesproken. Dit is een Mexicaanse au pair die 3 huizen verderop woont. We gingen even wat drinken bij een cafeetje. Het is goed voor mijn Spaans, omdat haar Engels niet heel goed is mixen we Engels en Spaans door elkaar. In de middag had ik met Sarah afgesproken. Ook een au pair. We gingen even eten en daarna naar de bioscoop. We gingen naar Bella en het beest. Een super leuke en mooie film. Na de film liep ik weer terug naar huis. Niet veel meer gedaan.

Maandag 3 april 2017
Vandaag ging ik op fietsen jacht. Ik had besloten om een eigen fiets te kopen omdat dat handig is. Ik gebruikte nu de fiets van Lina maar soms moest zij weg op de fiets terwijl ik hem ook nodig had. Lina had me een straat gegeven in het centrum waar heel veel fietsen winkels zitten. Ik begin op maandag pas om 16.00 dus ik had er goed de tijd voor. Ik had al gezien dat het hier lastig is om een fiets te vinden met bagagedrager. Ik heb een bagagedrager nodig omdat ik Lucia ophaal van school met de fiets. Veel keus had ik dus niet. Uiteindelijk een fiets gevonden. Aardig aan de prijs maar ik verkoop hem weer als ik terug naar Nederland ga. Omdat ik de fiets in het centrum had gekocht en het te ver was om naar huis te fietsen had ik een speciale Uber met fietsendrager genomen. Om 16.00 had ik gewerkt. In de avond had ik met Fanny afgesproken. Zij zat hier bij mij in de klas en was terug in Santiago na een paar weken reizen. We gingen uit eten bij een heerlijk burger restaurant. Het was super gezellig. Na het eten nog even ergens een drankje gedaan en toen weer richting huis.

Dinsdag 4 april 2017
Vandaag niet heel bijzonder.

Woensdag 5 april 2017
Ik had vandaag om 10.30 een afspraak met een vrouw die Spaanse les geeft. Ze geeft de les bij haar thuis ongeveer een half uurtje bij mijn huis vandaan. Het was een soort introductie waarbij ze vertelde hoe ze te werk gaat en om te kijken hoe mijn Spaans is. Helaas is Chili niet een heel goed land om Spaans te leren omdat de mensen hier heel erg snel praten. Mijn Spaans gaat wel al steeds beter maar heb wel nog wat lessen nodig. Volgende week begin ik hier mee. Vanaf 13.30 gewerkt. In de avond had ik met Fabian afgesproken, ook van mijn school. Hij werkt nu op een boerderij maar hij was een paar dagen in Santiago. We gingen naar een karaoke bar. Er zijn hier heel veel karaoke bars. Het was super grappig. Mensen waren super dronken en gingen helemaal uit hun dak. Na daar wat te hebben gedronken besloten we ergens anders heen te gaan. We gingen ergens anders nog even wat drinken en eten. Daarna naar huis.

Donderdag 6 april 2017
Vandaag had ik afgesproken om koffie te gaan drinken met Franzi, Paloma en Carola(een Nederlandse au pair). Maar helaas was Lucia ziekjes dus ze was niet naar school. Omdat Lina afspraken had moest ik helaas thuis blijven bij Lucia. We hadden rustig een filmpje gekeken. Daarna nog gespeeld en geluncht. Daarna ging ze met Lina naar de dokter. Ze was heel erg aan het hoesten dus Lina wou met der naar de dokter. Niks ernstigs gelukkig. Om 17.00 waren we wel naar dansles gegaan. In de avond niet veel gedaan.

Vrijdag 7 april 2017
Vandaag ook een vrij rustige dag. Ik moest in de ochtend thuis blijven vanwege de schoonmakers. Daarna Lucia opgehaald van school, geluncht, gespeeld en daarna naar klim les. In de avond gegeten met Lina en Lucia en verder niet veel gedaan. En nu lekker weekend!!

Adios.

Reacties

Reacties

Monique

Hallo Carola,

Ik wilde je even heel hartelijk feliciteren met je EENENTWINTIGSTE verjaardag. Ik hoop dat je er een leuke dag van maakt. Tot ziens. Monique

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!