carolavanbaar.reismee.nl

Eight week

Hier week 8 alweer.

Zaterdag 8 april 2017
Vandaag komt Pierre weer thuis uit Frankrijk. Ik heb vandaag om 12.00 met Franzi afgesproken. We nemen de bus naar Barrio Brasil. Dit is een wijk met veel street art. Helaas viel dit een beetje tegen en dus gingen we naar Barrio Italia. Hier hadden we geluncht en rond gelopen. Daarna gingen we naar het Costanera Centre. Dit is het hoogste gebouw van Zuid-Amerika. Het is een winkelcentrum maar je kan ook helemaal naar boven zodat je een heel mooi uitzicht heb. We willen graag naar boven maar we willen rond 19.00 naar boven zodat we de zonsondergang kunnen zien. Eerst lopen we wat rond in het winkelcentrum en gaan avond eten. Om 19.00 gaan we naar boven. Echt een prachtig uitzicht over de hele stad. En de zonsondergang is super mooi. Na ongeveer een uurtje gaan we weer naar beneden. We gaan nog even wat winkels in en dan pakken we de bus naar Bellavista. We gaan naar een restaurant toe voor een dessert. We gaan naar het restaurant waar ik vorige week maandag was. En nemen een heerlijke Oreo cheesecake. We willen eigenlijk uit gaan vandaag maar omdat we helaas veel te vroeg zijn besluiten we om naar huis te gaan.

Zondag 9 april 2017
Vandaag heb ik met Franzi, Paloma en Carola afgesproken. Ja een au pair uit Nederland die ook Carola heet (heel toevallig). Ik loop met Franzi en Paloma naar een winkelcentrum een half uurtje lopen van huis. Hier hebben we met Carola afgesproken omdat Carola graag de winkels in wil. Na dat we uit gewinkeld zijn gaan Franzi, Carola en ik nog ergens wat eten. Paloma gaat naar huis. Het was super gezellig dus we hebben al afgesproken om over 2 weken te gaan barbecueën. Na het eten weer naar huis gelopen en niet veel meer gedaan.

Maandag 10 april 2017
Vandaag kan ik mijn ID kaart ophalen. Ik pakte de bus om 9 uur omdat ik niet wist of ik weer zo lang moest wachten of niet. Gelukkig duurde het maar een half uurtje. Nu ben ik officieel een Chileen. Na dat ik mijn ID had opgehaald ging ik naar het Costanera Centre. Ik wou even kijken of ik nog wat leuks kon vinden om aan te doen morgen op mijn verjaardag. Ik vond wat leuks bij de H&M. Even snel wat gegeten en toen weer naar huis. Om 16.00 moest ik werken. Gewerkt en verder rustig aan gedaan.

Dinsdag 11 april 2017
Mijn verjaardag! Alweer 21 jaar geworden vandaag. Super leuk wakker geworden met heel veel berichtjes. In de ochtend ben ik even naar de winkel geweest en had ik spulletjes gekocht om een appeltaart te bakken. Ik ging de taart bakken en ondertussen ook nog even met mijn ouders geskypet. Om 13.30 Lucia opgehaald, geluncht en Lucia naar theater gebracht. Ondertussen de appeltaart in de oven gedaan. Om 16.00 Lucia weer opgehaald en meteen door naar dansles. Toen we weer thuis waren en Lucia klaar was met eten (Lucia eet eerder dan Lina, Pierre en mij). Hadden ze kaarsjes aangestoken op de taart en gingen ze voor me zingen. Super leuk. Ook nog een cadeau gehad; manicure en pedicure in een beautysalon. De taart viel goed in de smaak gelukkig. En lekker aan de gin tonic gezeten met Pierre en Lina. Om 21.00 kwam Franzi. Wat wijntjes gedronken en ook Franzi vond de taart heerlijk. Om 23.00 gingen we naar een club hier in de buurt. Elke dinsdag hebben ze een speciale avond dus dat kwam mooi uit om mijn verjaardag te vieren. Eerst nog even op het terras gezeten. De barman vond ons meteen interessant omdat we Engels praatte dus waren we VIP haha. Het was gezellig in de club maar helaas alleen maar Spaanse muziek die in Nederland niet wordt gedraaid. Rond 02.30 namen we de Uber terug naar huis. Wel heel vreemd om hier jarig te zijn. Ik heb me nog nooit zo niet jarig gevoeld haha.

Woensdag 12 april 2017
Vandaag heerlijk uitgeslapen. Verder vandaag niet bijzonder. Vandaag is er een vriendin van Lina aangekomen in Santiago. Ze slaapt hier de komende tijd ook in huis.

Donderdag 13 april 2017
Vandaag had ik om 09.00 Spaanse les. Ik heb nu elke week 2 keer per week 1,5 uur Spaanse les. Mijn lerares is super aardig dus dat gaat goed komen. Na mijn les naar huis gegaan. Picknick voorbereid en Lucia opgehaald van school. We gingen picknicken in het park. Super leuk en gezellig. Rond een uur of 16.00 weer terug naar huis omdat Lucia om 17.00 dansles had. Na de dans naar huis. Gezellig met zijn allen pannenkoeken gegeten, en nu lekker weekend vanwege goede vrijdag!

Vrijdag 14 april 2017
Ik heb heerlijk uitgeslapen vandaag. Rond half 12 hadden we met zijn allen ontbeten, en daarna gingen Pierre, Lina, Lucia en de vriendin van Lina een weekend weg. Ze komen zondag weer terug. Ik had vandaag met Franzi afgesproken. Ook haar gezin is het weekend weg. We wouden naar het Costanera Centre maar helaas waren alle winkels dicht. Toen dachten we dan gaan we naar China Town dat moet wel open zijn. Maar helaas ook dat was dicht. Toen even naar het grote busstation gegaan om te kijken naar de bussen naar Mendoza in Argentinië. Over 3 weekjes gaan we een paar dagen naar Argentinië. Daarna zijn we naar het huis van Franzi gegaan. We gingen cup cakes bakken. Op de afscheidsbarbecue van Lea had ze hele lekkere cup cakes gemaakt met boter crème. En dat wouden we gaan namaken. We hadden het recept voor de boter crème gekregen alleen het recept voor de cup cakes moesten we van internet halen. Helaas waren de cup cakes niet lekker en ook de boter crème smaakte anders. Eind van de avond helaas alles weg gegooid. We hadden pizza gehaald en hadden een Netflix avondje. Lekker een maskertje op gedaan en gerelaxt. Rond 00.00 fietste ik weer terug naar huis. Thuis was er niemand natuurlijk dus ik had het alarm eraf gehaald. Maar ik had op de verkeerde toets gedrukt dus er stond al snel beveiliging voor de deur haha. Dus ik gezegd dat het allemaal goed was. 10 minuten later stond de politie aan de deur. Ook die vroeg of alles goed was. Het huis is in ieder geval goed beveiligd. Nu lekker slapen en een rustig weekendje tegemoet in mijn eentje.

Nog bedankt voor al jullie lieve felicitaties.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!