carolavanbaar.reismee.nl

Ninth week

Hier week 9 alweer.

Er zijn op dit moment veel aardbevingen in Chili. Dit lees je in mijn volgende blog. Ik weet niet of jullie hier iets mee krijgen in Nederland, maar ik wil toch even zeggen dat alles goed gaat. Ik heb nu 2 aardbevingen gehad en tot zover gaat het goed en is er nog niks ergs gebeurd.

Zaterdag 15 april 2017
Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen. Mijn familie is een weekend weg dus ik heb een rustig weekendje. Ik heb vandaag ook heel weinig gedaan. Ben alleen even naar de supermarkt gefietst. Verder de hele dag een beetje rustig aan gedaan en heel veel Netflix gekeken haha, en mijn vliegticket geboekt. Ik vlieg 19 december terug naar Nederland. Dit vanwege mijn visum die ik tot 20 december heb, ik moet dus voor 20 december het land uit zijn. Dus ik ben thuis met kerst en oud en nieuw. Verder niet veel meer gedaan.

Zondag 16 april 2017
Vandaag ook weer een rustig ochtendje gehad. Nog even geskypet met thuis omdat iedereen thuis was vanwege Pasen, ook mijn beide oma’s. Super leuk die weer even gezien en gesproken te hebben. Omdat ik toch iets wou doen en me nog al alleen voelde ben ik naar het Costanera Centre gelopen. Vanaf mijn huis is het ongeveer een uurtje lopen. In het Costanera Centre beetje rond gelopen en koffie gedronken. Daarna weer naar huis gelopen. Thuis niet veel meer gedaan. Mijn gezin kwam in de avond weer terug. Ik moet wel zeggen dat ik nog nooit zo een eenzame paas heb gehad haha.

Maandag 17 april 2017
Vandaag is een gewone dag in Chili. Hier is geen tweede paasdag. Om 10.30 had ik weer Spaanse les. Na mijn les ben ik ergens wat gaan eten en ben ik een uurtje naar huis gelopen. Ik loop hier heel veel haha, dat zou ik in Nederland nooit doen. Om 16.00 Lucia opgehaald van school en naar de speeltuin geweest. Verder niet veel gedaan.

Dinsdag 18 april 2017
Vandaag om 09.00 Spaanse les. Ik ga met de bus maar het is in de ochtend super druk op de weg dat het heel lang duurt voordat je ergens ben. Volgende keer ga ik gewoon op de fiets. Om 13.30 Lucia opgehaald van school, geluncht, om 14.30 naar theater gebracht, om 16.00 weer opgehaald en naar dansles, en daarna naar huis. Verder in de avond niet veel gedaan.

Woensdag 19 april 2017
Vandaag heb ik een vrije dag! Het is Censo día vandaag. Vandaag worden de mensen geteld, dit gebeurd 1 keer in de 10/15 jaar. Alles is dicht er is geen een supermarkt of iets open omdat iedereen thuis moet zijn. In elk huis in Chili komt er iemand van de overheid langs om te kijken hoeveel mensen er in huis wonen en om allemaal vragen te stellen over het huis en over de mensen. Ze gaan zelfs alle parken af voor de dakloze mensen. Ze doen dit om een statistiek te maken over de huizen en over de mensen. Gelukkig hadden wij geluk want ze kwamen al om 10.00. Na alle vragen beantwoord te hebben ben ik een rondje gaan hardlopen. Er is vlakbij mijn huis een speciaal pad voor hardlopers en fietsers. Het is een pad langs de rivier (zit nu alleen geen water in omdat het nooit regent) en vlakbij zijn de bergen. Ik heb ongeveer een uurtje hardgelopen. Daarna naar huis gegaan, gedoucht en ontbeten. Daarna vroeg de vriendin van Lina die nog steeds bij ons logeert of ik met der mee ging om een rondje te fietsen. Er is een fietspad vanaf de wijk waar ik woon helemaal tot aan het centrum. We hadden het iets onderschat. In totaal 3 uur gefietst en we waren water vergeten, maar er was niks open waar je water kon kopen. Dus helemaal kapot toen we thuis waren. Verder rustig aan gedaan, en in de avond gezellig met zijn allen gegeten.

Donderdag 20 april 2017
Het is een wonder maar het regent vandaag. Na 4 maanden is er ein-de-lijk regen. Het was ook echt hard nodig want alles was zo droog. In de ochtend thuis gebleven. Om 13.30 Lucia opgehaald van school. In de middag film gekeken en gespeeld. Om 17.00 had Lucia dansles. Laarzen aan, regenjas aan en paraplu mee. Als het hier regent in Chili regent het ook de hele dag. Na de dansles weer naar huis gelopen. Lucia vond het prachtig al die plassen op de weg. In de avond gezellig met zijn allen gegeten.

Vrijdag 21 april 2017
Vandaag heeft Lucia geen school. Omdat het gister de hele dag heeft geregend heeft het waterbedrijf problemen dus is er 24 uur geen water. In Nederland kan je je dat niet voorstellen. Na 1 dag regen kunnen ze het hier al niet aan. Alle scholen dicht. Rond 09.00 ga ik uit bed, ga ontbijten en Lucia wilt alweer met me spelen. We spelen en lopen even naar de winkeltjes hier. Rond 12.30 nemen we de Uber naar de bioscoop. Ik ga samen met Lucia naar de bioscoop naar De Smufen. Super gezellig. Na de film even een ijsje gegeten en naar het park gelopen. De bioscoop is in een winkelcentrum en daar tegen over is een groot park waar ook de klim les van Lucia is. In het park even in de speeltuin gespeeld en daarna naar klim les gegaan. Na de klim les weer met de Uber naar huis. Toen we thuis waren gingen we nog even spelen. Vanavond gaan Pierre en Lina een avondje uit dus ik eet samen met Lucia en breng haar daarna naar bed. Vandaag ongeveer 12 uur gewerkt dus ben best wel kapot. Maar gelukkig is het nu lekker weekend! Nog 1 weekje werken en dan vakantie!

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!