carolavanbaar.reismee.nl

Tenth week

Week 10.

Een week met veel aardbevingen. Elke dag zijn er nu wel aardbevingen. Gelukkig zijn het redelijke kleine. Alleen maandag was heftig. Wetenschappers denken dat er binnenkort een mega aardbeving komt. Lina heeft allemaal water en eten uit blik in huis gehaald mocht er een grote aardbeving komen en de supermarkten zijn dicht. Maar laten we hopen dat er niks gebeurd.

Zaterdag 22 april 2017
Vandaag lekker uitgeslapen. Ik had om 13.00 met Franzi afgesproken. We gingen eerst even naar het Costenera Centre en daarna naar China Town. We hadden om 5 uur bij Carola (een andere Nederlandse au-pair) afgesproken. We gaan barbecueën en blijven ook bij haar slapen. Carola woont in Puente Alto. Dit ligt buiten Santiago. Voor ons is het ook 2 uur reizen. We worden al echte Chileense mensen want ik denk dat we pas rond 19.00 aankwamen. Er waren ook nog 3 andere vrienden van Carola. We hadden lekker gebarbecued en daarna zaten we nog heel lang binnen aan de wijn en de pisco. Ook was er een aardbeving. Mijn eerste aardbeving. Gelukkig viel het mee. Heel veel wijntjes later gingen we om 06.00 pas slapen. Ik sliep met Franzi in de woonkamer op een grote slaapbank.

Zondag 23 april 2017
Rond 11.00 werden we wakker en gingen we gezellig met zijn allen ontbijten. Na het ontbijt gingen Franzi, Carola, Sophie (een vriendin van Carola) en ik een berg beklimmen. Vlakbij het huis van Carola is een berg die je kan beklimmen met een groot kruis bovenop. Ik had mijn All stars aan en dat waren niet erg goede schoenen om op te klimmen. Boven hadden we wat foto’s gemaakt en gingen we weer naar beneden. Een iets te gevaarlijk pad naar beneden genomen. Maar gelukkig was het goed gegaan. Daarna gingen we weer terug naar Santiago. Franzi en ik hadden nog even ergens een ijsje gegeten en daarna gingen we weer naar huis. Rond 17.00 was ik weer thuis. Verder in de avond niet veel meer gedaan.

Maandag 24 april 2017
Vandaag een rustig ochtendje gehad. Rond 12.00 liep ik even naar het winkelcentrum. Daar even wat winkels in geweest en wat gegeten. Om 16.00 had ik Lucia opgehaald van school. Thuis hadden we even een filmpje gekeken. Lina en Pierre hadden een afspraak dus die kwamen laat thuis. Toen ik eten aan het maken was, was er een grote aardbeving. Ik schrok me dood. Gelukkig vond Lucia het alleen maar grappig. Het was een aardbeving van 7.1 op schaal van Richter. Er was ook zelfs even een tsunami alarm afgegeven. Gelukkig werd die al snel weer ingetrokken. Toen gegeten met Lucia en Lucia naar bed gebracht. Verder niet veel gedaan.

Dinsdag 25 april 2017
Vandaag niet bijzonder.

Woensdag 26 april 2017
Vandaag had ik in de ochtend met Franzi en Sophia afgesproken. We hadden Sophia al een keer ontmoet, ze is van gezin veranderd en ze woont nu in de buurt van mij en Franzi. We gingen even koffie drinken in een cafeetje. Daarna liep ik weer richting huis. Om 13.30 Lucia opgehaald. Geluncht, en toen naar Capoeira gebracht. Om 16.00 weer opgehaald en naar de speeltuin geweest. Rond 18.00 waren we weer thuis. Eten gemaakt, gegeten, en Lucia naar bed gebracht. Lina en Pierre eten deze week niet. In de avond verder niet veel gedaan.

Donderdag 27 april 2017
Koningsdag… Helaas hier niks van gemerkt. In de ochtend rustig aan gedaan. Toen lunch gemaakt en picknick tas ingepakt. Lucia opgehaald van school en naar het park gefietst. We gingen weer gezellig picknicken. Ook de flamingo’s in het park weer gevoerd. Rond 16.00 weer richting huis gefietst omdat Lucia om 17.00 weer dansles heeft. Na de dansles weer eten voor Lucia gemaakt en naar bed gebracht. Verder niet veel gedaan.

Vrijdag 28 april 2017
Vandaag mijn laatste dagje werken en dan heb ik vakantie. In de ochtend niet veel gedaan. Rond 10.00 kwam de vriendin van Lina weer terug. Zij blijft ook hier als mijn gezin op vakantie is. Dat is wel fijn, en ben ik niet zo alleen. Vanaf vandaag heeft Lucia een uurtje minder lang school op vrijdag. Dus ik haal haar om 12.30 op van school. Thuis spelen we, en maak ik lunch. Na de lunch gaan we een film kijken. Rond 16.15 nemen we de Uber naar klim les. Om 19.30 zijn we weer thuis. Ik maak eten voor Lucia en dan gaat ze naar bed. Daarna maak ik samen met de vriendin van Lina pasta en eten we gezellig met zijn vieren. Pierre, Lina en Lucia gaan morgen voor een week naar Brazilië. Ik heb nu dus lekker vakantie! Donderdag ga ik samen met Franzi voor een paar dagen naar Argentinië.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!