carolavanbaar.reismee.nl

Eleventh week

Week 11.

Zaterdag 29 april 2017
Vandaag begint mijn vakantie. Mijn gezin vertrok om 04.00 naar Brazilië. Ik slaap lekker uit en doe rustig aan. Eind van de ochtend loop ik even naar de supermarkt. Rond een uur of 14.00 komt Franzi naar mij toe. We maken even lunch en gaan eten. Om 15.00 even met mijn ouders geskypet. Daarna gingen we een appeltaart bakken. Verder hadden we een rustig dagje. Even een plan gemaakt voor Argentinië volgend weekend, en 2 films gekeken. Rond 23.00 ging Franzi weer naar huis. Daarna ging ik slapen.

Zondag 30 april 2017
Vandaag had ik om 12.00 met Franzi afgesproken. We namen de bus naar het grote busstation om tickets te kopen voor de bus naar Mendoza donderdagnacht. Toen we de kaartjes hadden gekocht namen we de metro naar een groot park in het centrum van de stad. Daar hadden we met Sarah (een andere au pair) afgesproken. We hadden een ijsje gehaald en gingen in het park zitten. Daarna zijn we een beetje door het centrum gaan lopen. Rond 16.00 gingen we ergens zitten om wat te eten. Daarna naar huis gegaan. In de avond samen met Marie een film gekeken. Marie is de vriendin van Lina en slaapt ook in ons huis deze week. Na de film gaan slapen.

Maandag 1 mei 2017
Vandaag weer een rustig dagje. Lekker uitgeslapen. Eind van de ochtend ging ik boodschappen doen met Marie, maar omdat het de dag van de arbeid is is alles gesloten. Gelukkig vinden we ergens nog een kraampje met groente en fruit. Toen we thuis waren een uitgebreide lunch gemaakt en gezellig geluncht. In de middag niet veel gedaan. In de avond weer gezellig gegeten en daarna gingen Marie en ik naar de bioscoop. We gingen naar de film: Una Mujer Fantastica. De film draaide om 22.10. rond 00.00 liepen we weer richting huis.

Dinsdag 2 mei 2017
Vandaag vroeg mijn bed uit vanwege de schoonmaakster die kwam. Heerlijk een rustig dagje vandaag. In de ochtend even met Sofie geskypet. Verder boodschapjes gedaan en met Marie geluncht. Ik voelde me vandaag niet helemaal lekker. Maar Franzi vroeg of ik mee uit ging vanavond. We hadden om 21.00 afgesproken, we gingen eerst een dessert eten bij een Italiaans restaurant, en daarna gingen we naar de club. Daar even een drankje gedaan op het terras. Ook Paloma kwam gezellig naar ons toe. Na ons drankje op het terras gingen we naar binnen. Ron 02.30 namen we de Uber naar huis omdat ik morgen in de ochtend Spaanse les heb.

Woensdag 3 mei 2017
Ik heb om 10.30 Spaanse les. Aardig wat moeite om op te staan haha. Na mijn Spaanse les ga ik nog even de stad in. Daarna ga ik naar huis en ga lekker in bed liggen. Verder vandaag niet veel gedaan.

Donderdag 4 mei 2017
Ik voel me vandaag niet helemaal lekker. Dus ik doe het rustig aan. Vanavond ga ik met de bus naar Mendoza dus ik wil niet ziek de bus in gaan. Ik loop om 20.00 naar de bushalte waar ik met Franzi heb afgesproken. We nemen de bus naar het grote busstation. Om 22.00 gaat de bus. Het is een bus met stoelen die flink naar achter kunnen en ook je benen kunnen omhoog. Het is niet helemaal ideaal maar goed. Vanaf Santiago naar Mendoza is ongeveer 7 uur met de bus. Helaas hebben wij er in totaal 13 uur over gedaan. De grens van Chili naar Argentinië is echt vreselijk. We hebben er in totaal 5 uur over gedaan. Heel veel bussen, niet georganiseerd echt vreselijk. Maar ja na 13 uur waren we er dan eindelijk.

Vrijdag 5 mei 2017
Om 11.00 kwamen we aan in Mendoza. We zouden in eerste instantie gaan couch surfen maar uiteindelijk ging dat niet door dus hadden we een hostel geboekt. De hostel was een half uurtje lopen vanaf het busstation. Onderweg hadden we nog even ergens ontbeten. Het hostel was oud en niet mooi maar het was maar 15 euro voor 2 nachten inclusief ontbijt. In het hostel hadden we ons even opgefrist en toen gingen we de stad in. We gingen ergens koffie drinken met een alfajor. Alfajor is typisch Argentijns. Het is een soort koek met chocola en een soort karamel ertussen. Echt heerlijk. Daarna zijn we de hele stad doorgelopen. Naar een groot park geweest en verder overal gelopen. Rond 18.00 waren we weer terug in het hostel. Helemaal kapot van het lopen en de busreis. In de avond zijn we nog ergens wat gaan eten. Daarna een filmpje gekeken en toen gaan slapen.

Dit was week 11 alweer. De rest van mijn dagen in Mendoza lees je volgende week.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!