carolavanbaar.reismee.nl

Twelfth week

Week 12.

Ik begin even met 2 vervelende dingen. Er zijn deze week wat dingen gebeurd waardoor ik naar een ander gezin ga. Ik blijf hier deze maand nog en per 1 juni ga ik hier weg, Ik neem even vakantie en eind juni ga ik naar een nieuw gezin. Ik weet nog niet welk gezin.
Vandaag (16 mei) te horen gekregen dat onze schoonmaakster is overleden. Ze heeft zelfmoord gepleegd. Echt verschrikkelijk, Lina en ik zijn totaal in shock. Ze was zo leuk, en we hebben echt niks aan haar gemerkt.

Zaterdag 6 mei 2017
Vandaag worden we wakker in Argentinië, rond 9 uur staan we op en gaan ontbijten. Na het ontbijt pakken we onze spullen en lopen naar de bus terminal. Tijdens het lopen nog even een terrasje opgezocht en wat gedronken. We gaan vandaag naar warmwaterbronnen. Dit is ongeveer 1,5 uur rijden met de bus. We kopen buskaartjes en gaan naar de warmwaterbronnen. Het is midden in de bergen echt heel erg mooi. We gaan lekker zwemmen in heerlijk warm water. Het was echt super mooi. Rond 16.00 namen we weer de bus terug naar de stad. Toen we weer in het hostel waren even gerelaxt en rond een uur of 20.00 gingen we wat eten. Na het eten liepen we weer terug naar het hostel, filmpje gekeken en gaan slapen.

Zondag 7 mei 2017
Vandaag stonden we rond 9 uur op en gingen we ontbijten, na het ontbijt onze spullen gepakt en de sleutel ingeleverd. Vandaag gaan we weer terug naar Santiago. Onze bus gaat om 14.00 dus we hebben in de ochtend nog genoeg tijd. Helaas zijn alle winkels dicht omdat het zondag is. We gaan daarom maar weer op het terras zitten. Verder lopen we de hele stad nog even door, en kopen we wat eten voor in de bus. Om 14.00 zitten we weer in de bus. De busreis is echt prachtig. Dwars door het Andes gebergte heen. Een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien (foto’s hiervan komen een andere keer). Dit hadden we vrijdagochtend niet gezien omdat we toen helaas aan het slapen waren in de bus haha. Bij de grens duurt het maar 15 minuten ongeveer. De grens van Argentinië naar Chili is echt super goed geregeld. Ze zijn streng met dingen wat je niet het land in mag nemen maar ze hebben een hele snelle manier om iedereen snel de grens over te hebben. Wat een verschil, om Argentinië binnen te komen duurde het 5 uur vanwege het niet goed georganiseerd hebben van de grens. Daarna nog ongeveer 3 uurtjes rijden. Na maar 6 uur rijden waren we alweer in Santiago. Daarna de metro en Uber naar huis genomen. Ik was rond 21.00 thuis. Thuis was mijn gezin weer terug van hun vakantie in Rio. Lucia had me duidelijk gemist en wou meteen met me spelen. Daarna naar bed gegaan.

Maandag 8 mei 2017
Deze week heeft Lucia nog vakantie. Ik werk nu dus andere tijden. Vandaag is niet heel erg bijzonder. Ben bijna de hele dag met Lucia.

Dinsdag 9 mei 2017
Vandaag een vervelende dag. Lina heeft wat dingen gezegd (ik zal er verder niet op in gaan) en hier voelde ik me heel vervelend door. Ze zei dingen die nergens op slaan, dus ik had meteen al de organisatie waarmee ik hier ben erover gemaild. Verder vandaag met Lucia geweest. In de avond vertrekt de vriendin van Lina ook weer voor 2 weken. In de avond had ik gelukkig met Franzi en Paloma afgesproken. Zo had ik even wat afleiding en kon ik erover praten wat er was gebeurd. We gingen bij Paloma eten omdat haar familie op vakantie is. Gezellig gegeten en na het eten nog een tijd zitten praten. Rond 23.30 naar huis gegaan en gaan slapen.

Woensdag 10 mei 2017
Vandaag niet bijzonder, Spaanse les en gewerkt.

Donderdag 11 mei 2017
In de ochtend de hele ochtend thuis met Lucia geweest. Na de lunch liepen we naar een boekwinkel waar een boek voor Lucia klaar lag. Het is echt super slecht weer. De hele dag regen. Dus we lopen met paraplu door de stromende regen. Nadat we het boek hebben lopen we naar dansles. Lucia gedanst, en daarna naar huis gegaan. Thuis maak ik eten voor Lucia en gaat naar bed. Verder niet veel gedaan.

Vrijdag 12 mei 2017
Vandaag ook niet zo een bijzondere dag. Spaanse les en verder gewerkt. Pierre is vandaag weer naar Frankrijk vertrokken voor een week vanwege werk. Nu lekker weekend. Ik ben echt aan weekend toe na wat er allemaal is gebeurd deze week. Hier heb ik de keuze al gemaakt om te gaan vertrekken bij dit gezin.

Helaas was dit niet zo een leuke week. Nog 2,5 week bij dit gezin. Ik vind het erg jammer dat het zo is gelopen, vooral vanwege Lucia. Lucia en ik hebben een hele goede band en het is echt jammer om haar niet meer te zien. Maar een nieuw gezin is ook wel weer leuk, en heb ook weer zin in een nieuw avontuur!

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!