carolavanbaar.reismee.nl

Thirteenth week

Week 13.

Even een up date over mijn verhuizing. Ik heb vandaag (23 mei) een nieuw gezin ontmoet. Een super leuk gezin. Het voelde van beide kanten goed dus een match! In mijn volgende blog zal ik het uitgebreider uitleggen, maar het is fijn dat ik zo snel een nieuw gezin gevonden heb. Ik begin bij het gezin vanaf 21 juni, eerst 3 weken vakantie.

Zaterdag 13 mei 2017
Vandaag had ik lekker uitgeslapen. Ik had vandaag met Franzi afgesproken om een beetje te gaan shoppen. Dus we gingen het centrum in. Na heel veel winkels, en ondertussen nog ergens wat gegeten was het alweer 19.00 Franzi ging naar huis. Ik heb vanavond een verjaardagsfeest van mijn Spaanse lerares. Ik had afgesproken met Fanny om samen heen te gaan. Helaas was ze ziek, dus we gingen niet heen. Ik had nog even ergens wat gegeten en toen weer met Franzi afgesproken om samen ergens een dessert te eten. Vanavond om 00.00 veranderd te tijd met een uur. De klok gaat een uur terug waardoor het tijdsverschil met Nederland nu 6 uur is ;(. We wouden graag de tijd zien veranderen op een kerkklok. Dus wij naar de dichtstbijzijnde kerk gelopen, had de kerk geen klok. Dus helaas moesten we het op onze telefoon bekijken. Daarna naar huis gegaan en gaan slapen.

Zondag 14 mei 2017
Vandaag gingen Franzi en ik naar het museum over de geschiedenis van Chili. Er was natuurlijk dictatuur in Chili dus interessant om daar meer over te weten te komen. We hadden om 12.00 afgesproken. Het regende echt mega hard. Echt museum weer. De bus genomen naar het museum, eerst nog even ergens warme chocomelk gedronken en toen naar binnen. We waren alleen niet heel erg in de museum mood dus we hadden het al snel gezien. Daarna zijn we naar een groot winkelcentrum gegaan en daar nog wat rond gelopen. Daarna bij een Italiaan uiteten geweest. En toen was het weekend helaas weer voorbij.

Maandag 15 mei 2017
Vandaag had ik om 10.30 een afspraak staan met Chile Inside, de organisatie waarmee ik hier ben. Ik wou graag de afspraak afwachten en daarna aan Lina vertellen dat ik naar een ander gezin wil. Maar gelukkig had ik in de ochtend voor mijn afspraak al een gesprek met Lina en besloten we om te gaan stoppen. Ik had niks verteld over dat ik al een afspraak had staan met Chile Inside. Om 10.30 had ik een gesprek op het kantoor en de organisatie gaat een nieuw gezin voor me zoeken. Heel fijn gesprek. Daarna nog even rondje winkelcentrum gegaan en wat gegeten. Daarna ging ik weer naar huis. Toen ik bijna thuis was kwam ik Lina tegen en ze vertelde dat Jenifer onze schoonmaakster zelfmoord had gepleegd. Lina was erg verdrietig en ik was ook totaal in shock. Een week geleden was Jenifer getrouwd, en ze zat nog te vertellen hoe leuk de bruiloft was, en het feest. Niemand weet waarom ze het heeft gedaan. Om 16.00 Lucia weer opgehaald. Verder gewerkt en niet veel gedaan.

Dinsdag 16 mei 2017
Ik had vandaag met Franzi en Elena (ook een au pair) afgesproken om koffie te gaan drinken. Erg gezellig. Daarna fietste ik weer naar huis. Toen ik thuis was en ik op mijn e-mail keek had ik al een mail van Chile Inside dat ze een gezin hadden gevonden die mij graag wil ontmoeten. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Het is een Chileens gezin met een zoontje van 2 jaar. Ik maak meteen een afspraak voor maandag om ze te ontmoeten. Verder een normale dag.

Woensdag 17 mei 2017
Vandaag niet heel bijzonder. Spaanse les en gewerkt.

Donderdag 18 mei 2017
Vandaag in de ochtend weer Spaanse les. Het regent helaas weer vandaag. Na mijn Spaanse les naar huis gegaan en lunch gemaakt. Toen Lucia opgehaald van school. Geluncht en toen wat gespeeld. Rond 16.00 moesten we even voor Lina naar de bank, en daarna naar dansles. Na de dansles naar huis gefietst, het regende echt heel erg hard. Thuis eten voor Lucia gemaakt en toen bracht Lina haar naar bed. Ik had afgesproken met Franzi om bij haar te gaan eten. Het regende zo hard dat ik met een paraplu ben gaan lopen. Bij Franzi gezellig gegeten en nog een filmpje gekeken. Daarna met de Uber naar huis.

Vrijdag 19 mei 2017
In de ochtend had ik even boodschappen gedaan. Omdat we 2 weken geen auto hebben is het niet heel handig met boodschappen. Eind van de ochtend lunch gemaakt voor Lucia en Lina. Ze hadden een afspraak voor hun visum. Pierre heeft een visum, maar Lina en Lucia zijn nog steeds toerist hier. Toen ze naar de afspraak waren had ik gegeten en even gerelaxt. Toen ze thuis waren even met Lucia gespeeld, en daarna zijn we naar het park gegaan. Lucia heeft klim les en dat gebouw staat in een mega groot park, dus we zijn nog even lekker in het park geweest. Daarna had Lucia klim les. Na de klim les naar huis, gegeten en verder niet veel gedaan.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!