carolavanbaar.reismee.nl

Fourteenth week

Week 14.

Zaterdag 20 mei 2017
Vandaag heb ik met Fanny afgesproken. We hebben afgesproken om naar het museum over de historie te gaan (waar ik vorige week ook al was). Eerst ging ik nog even het centrum in, daar even wat gegeten en toen naar het museum. Daar zag ik Fanny. Het museum was erg interessant maar ook heel erg heftig. Er waren heel veel filmpjes met allemaal protesten vanwege de dictatuur en dat er mensen werden doodgeschoten, de politie die op alle mensen gingen inslaan en ook mensen gingen doodschieten. Toen we klaar waren in het museum namen we de metro richting het centrum. Toen we aankwamen op het metrostation was er super veel politie en super veel mensen omdat er een voetbalclub kampioen was geworden. We voelde ons op het begin niet prettig vanwege alle filmpjes die we in het museum hadden gezien. Maar het was 1 groot feest. Straten waren afgezet, vuurwerk, mensen aan het zingen. We gingen eerst naar een tentje om daar even wat te drinken omdat het nog te vroeg was om te eten. Daarna gingen we eten in een restaurant. Om 22.00 hadden we met Elena afgesproken. Hier ook even een drankje mee gedaan. Rond 01:00 was ik thuis.

Zondag 21 mei 2017
Vandaag had ik het doel om een jas te kopen. Ik heb geen dikke jas meegenomen uit Nederland en het begint nu toch echt wel koud te worden. Vooral in de ochtend en in de avond. Rond 13:00 ging ik naar het Costanera Centre. Hier eigenlijk de hele dag geweest. Een jas gekochte en ook nog een rokje. In de avond ging ik nog wat eten met Fanny. Rond 22:00 was ik thuis.

Maandag 22 mei 2017
Vandaag had ik om 09.00 een afspraak met een mogelijk nieuw gezin. Het gezin bestaat uit vader, moeder en zoontje van 2 jaar. Het is een Chileens gezin. De moeder praat alleen Spaans, en de vader kent wel wat Engels maar niet heel veel. Op dit moment wonen ze in Santiago, maar ze hebben een huis in Lampa. Dit is ongeveer 30 kilometer ten noorden van Santiago. Ze wonen nu in Santiago omdat de moeder geen rijbewijs heeft. De vader werkt 6 dagen per week. In Lampa heb je echt een auto nodig omdat er niet veel openbaar vervoer is. Ze zoeken een au pair vooral om met de moeder en het zoontje naar dingen toe te kunnen met de auto. Ik was om 09.00 bij hun appartement in Santiago. Ik dacht dat het gewoon een gesprek was maar ze namen me meteen mee in de auto naar Lampa om het huis daar te laten zien. Het is een redelijk groot huis met een mega tuin. Zelfs een zwembad en een tennisbaan. Het is een super leuk gezin. Het voelde meteen goed. Alleen het nadeel is dat ik niet meer in Santiago woon. Maar ik krijg een eigen auto die ik altijd mag gebruiken. Dus als ik naar de stad wil kan ik gewoon de auto pakken. Toen we weer terug waren in Santiago ging ik meteen even naar Chile Inside toe om te vertellen dat ik graag voor dit gezin wil gaan. Ook zij willen graag dat ik bij hun kom wonen en werken. Ik begin 21 juni. Ik neem eerst 3 weken vakantie. Maar in de weekenden willen ze graag al wat leuke dingen met me doen. Verder vandaag gewoon een normale dag.

Dinsdag 23 mei 2017
Vandaag niet een hele bijzondere dag. Marie de vriendin van Lina is vandaag weer terug gekomen vanuit Colombia en blijft 6 dagen. Daarna gaat ze terug naar Europa. In de avond wel gezellig met zijn allen gegeten.

Woensdag 24 mei 2017
Vandaag had ik in de ochtend weer Spaanse les. Omdat ik verhuis naar Lampa stop ik ook met mijn Spaanse les. Ik moet even kijken of ik Spaanse les neem in Lampa of dat ik gewoon zelf studie doe. Ik kan alleen maar Spaans praten met mijn familie in Lampa dus daar leer ik natuurlijk heel veel van. Verder gewoon een normale woensdag.

Donderdag 25 mei 2017
Vandaag ook niet heel bijzonder. Ik ben nu bezig met al mijn spullen een beetje bij elkaar te zoeken. Verder gewoon gewerkt. En in de avond samen met Marie uitgebreid gekookt, en gezellig met zijn allen gegeten.

Vrijdag 26 mei 2017
Vandaag is Lucia vrij van school. In de ochtend gaat ze met Lina opstap voor hun visa. Ze moeten hetzelfde doen als mij, eerst naar de politie en dan naar de gemeente. Gelukkig hadden ze mazzel en was het niet zo druk als toen bij mij. Rond 13.30 waren ze weer thuis. Ik wou vanmiddag met Lucia naar een soort dierentuin gaan. In het park waar ze klim les heeft is een soort dierentuin maar dan met slangen, spinnen en dat soort beesten. Ik wou graag nog wat leuks doen met Lucia voordat ik weg ga. Rond 14.30 namen we de Uber naar het park. Helaas was de dierentuin gesloten…. Toen hebben we maar in het park gespeeld. Daarna naar klim les. In de avond gegeten met Lucia en Marie. Lina en Pierre gingen uit eten. Nu lekker weekend.

Nog 3 dagen werken en dan ben ik klaar voor dit gezin. Gelukkig is de sfeer goed en is het niet vervelend om hier nog te zijn.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!