carolavanbaar.reismee.nl

Fifteenth week

Week 15.

Zaterdag 27 mei 2017
Vandaag gaan Franzi en ik een dagje naar Valparaiso. Dit is ongeveer 2 uurtjes rijden met de bus vanaf Santiago. We hebben om 08:00 afgesproken, zodat we om 09:00 de bus op de grote bus terminal kunnen nemen. Na 2 uurtjes in de bus zijn we aangekomen in Valparaiso. Het is een stadje op een berg met allemaal graffiti. Op alle huizen, alle muren, alle trappen. Echt geweldig om te zien. We lopen hier de hele dag rond. Maken heel veel foto’s. Er zitten echt hele mooie schilderingen tussen. Rond 17:00 nemen we weer de bus terug naar Santiago. In Santiago gaan we even eten bij een Peruaans restaurant. Daarna gaan we weer terug richting huis. Ik moet vanavond oppassen. Thuis speel ik nog een tijd met Lucia en daarna breng ik haar naar bed. Zelf ga ik ook op tijd naar bed.

Zondag 28 mei 2017
Vandaag heb ik met mijn nieuwe gezin afgesproken. In de ochtend slaap ik lekker uit en zoek mijn spullen alvast een beetje bij elkaar. Om 13.00 wordt ik opgehaald door mijn nieuwe gezin. We gaan eerst lunchen in een restaurant. Daarna gaan we naar een kinderboerderij. Emilio is helemaal gek van dieren dus hij vindt het helemaal leuk. Daarna spelen we nog even in een speeltuin. Daarna rijden we weer terug. Ze zetten me af bij een metro station. Ik ga naar Franzi toe die met Erin heeft afgesproken. Een nieuwe au-pair uit Amerika. We gaan eerst even ergens wat drinken. Daarna nemen we de bus naar een Italiaans restaurant. Hier eet ik lekker lasagne en een lekker toetje. Na het eten gaan we weer richting huis.

Maandag 29 mei 2017
Nog 3 daagjes werken en dan ben ik klaar voor dit gezin. Marie is vanochtend ook weer weg gegaan. Vandaag heb ik in de ochtend Spaanse les. Daarna ging ik even ergens wat eten. Om 16.00 had ik Lucia opgehaald. Omdat het echt super mooi weer is gingen we naar de speeltuin. Daarna had ik eten voor mij en Lucia gemaakt. Pierre en Lina waren weg. Verder niet bijzonder.

Dinsdag 30 mei 2017
In de ochtend heb ik mijn koffers ingepakt. Ik had aardig moeite met alles er weer in krijgen, maar uiteindelijk was het gelukt. Verder rustig aan gedaan. Verder een normale dinsdag.

Woensdag 31 mei 2017
Mijn laatste werkdag! Ik ga vanavond voor Pierre en Lina hutspot koken. Ook bak ik nog een appeltaart omdat ze dat heel lekker vinden. Ik loop al vroeg naar de winkel om alle dingen te halen die ik nodig heb. Als ik thuis ben ga ik de appeltaart bakken. Als ik klaar ben maak ik lunch en haal ik Lucia op van school. We lunchen en daarna breng ik haar naar Capoeira. Om 16.00 haal ik haar weer op, en gaan we weer naar de speeltuin omdat het weer super lekker weer is. Als we weer thuis ben maak ik eten voor der. Daarna gaat ze nog een mooie tekening voor me maken. Als ze in bed ligt ga ik beginnen met het eten. Ook breng ik mijn fiets naar Franzi. Ik kan hem daar tijdelijk laten staan. Lina en Pierre vinden de hutspot gelukkig lekker. Ik krijg ook nog een boek van ze over de Chileense Spaans. Daarna ga ik naar bed.

Donderdag 1 juni 2017
Vandaag vertrek ik en heb ik lekker 3 weken vakantie. Ik neem afscheid en rond 09.00 neem ik de Uber naar het huis van Franzi. Hier zet ik mijn koffers neer omdat ik pas in de middag in het appartement kan die ik heb gehuurd. Dus de koffers haal ik later op. Ik heb vandaag met Carola afgesproken. Zij gaat zondag naar huis dus dit wordt onze laatste keer dat we elkaar zien. Ook weer voor het eerst dat ik Nederlands praat na 3,5 maand. Wel lastig af en toe, omdat je toch vaak zonder dat je het door hebt over gaat in het Engels. We hadden een beetje geshopt en nog ergens wat wezen drinken. Rond 14.00 gingen we weer weg en namen we afscheid. Ik moest om 15.00 inchecken in het appartement dat ik heb gehuurd voor de komende 3 nachten. Het is een leuk appartementje in het centrum. Ik ga boodschappen doen en verder relax ik een beetje. Rond 20.00 neem ik de bus naar Franzi om mijn koffers te halen. Vanaf Franzi neem ik een Uber naar het appartement. Uiteindelijk eet ik eindelijk om 22.30 mijn avond eten en daarna ga ik naar bed.

Vrijdag 2 juni 2017
Vandaag had ik om 09.00 Spaanse les. Om 10.30 ben ik klaar en ga terug naar het appartement. Daarna komt Franzi naar me toe. Zij is elke vrijdag vrij dus dat komt mooi uit. Eerst zijn we even in het appartement en daarna gaan we even ergens lunchen. Na de lunch doen we even boodschappen en gaan we weer terug naar het appartement. Franzi skypet even met haar ouders en ik kijk even wat filmpjes. Daarna gaan we mijn haar verven. Helaas mislukt het een beetje dus moet het morgen weer opnieuw doen. Verder doen we niet veel meer, eten nog samen en daarna gaat Franzi weer naar huis. Ik doe ook niet veel meer.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!