carolavanbaar.reismee.nl

Month 8

Maand 7. 

Woensdag 13 september 2017
Vandaag begint rustig. In de ochtend zijn we lekker thuis en speel ik buiten en binnen met Emilio. Rond 14.00 gaat Emilio even een uurtje slapen. Rond 15.00 is Emilio weer wakker en doen we zijn mooiste kleren aan. Om 16.00 hebben we een soort feestje op de kinderopvang van Emilio. Omdat 18 september Onafhankelijkheidsdag is. Dit vieren de Chilenen uitgebreid. Er is 5 dagen feest, van vrijdag tot en met dinsdag. Ik ga samen met Maria Jose en Emilio heen. De kinderen hebben een dansje ingestudeerd en er is allemaal typisch Chileens eten. Heel gezellig. Rond 17.30 rijden we weer terug. Maria Jose zet me af bij de bushalte omdat ik met de bus naar Santiago ga. Mijn ouders landen vannacht in Chili om mij op te zoeken en om te gaan reizen. Ze zijn 3 dagen in Santiago dus ik heb vrij gekregen van mijn familie. Ik moet ze vannacht om 05.00 ophalen op het vliegveld. Ik pak de bus en vanaf de bus loop ik naar het appartement die mijn ouders hebben gehuurd. Ik kleed me snel om en dan pak ik de bus en de metro naar het huis van Cindy. Elke woensdag is er een feest ergens in de stad dus daar gaan we vanavond heen. Het feest duurt tot 04.00 dus dan kan ik daarna om 05.00 mijn ouders ophalen. (feesten is beter dan slapen natuurlijk). Bij Cindy zitten we gezellig eten wat en kijken Expeditie Robinson. Rond 00.30 pakken we de Uber naar de club waar het feest is. Hier hebben we met een andere au-pair afgesproken. Het is super gezellig! Om 04.00 pak ik de Uber naar het vliegveld. Heel raar om mijn vader na 7 maanden weer te zien. Mijn moeder is in juni natuurlijk nog op bezoek geweest. We rijden naar het appartement en drinken een kopje thee. Rond 06.00 gaan we nog even een paar uurtjes slapen.

Donderdag 14 september 2017
Rond een uur of 10 gaan we ons bed uit. We ontbijten en dan gaan we de stad in. We bezoeken heel veel dingen. Mercado Central, La Vega, Patronato en Santa Lucia Hill. We zijn de hele dag op stap. Rond 16.00 gaan we nog ergens koffie drinken met een mega groot gebakje. We eten daarom in de avond soep met een broodje. Heel erg leuk om aan mijn ouders te laten zien waar ik al 7 maanden woon. In de avond ga ik met wat mensen van dansles uit naar een club. Ik ben rond 03.00 terug in het appartement, en ga slapen.

Vrijdag 15 september 2017
Rond 09.00 gaan we uit bed. Vandaag gaan we naar de Cerro San Christobal. Dit is een berg. Het is een half uurtje lopen. We hebben besloten om met een soort treintje naar boven te gaan in plaats dat we gaan lopen. Dit omdat dat veel tijd kost en zoveel tijd hebben mijn ouders niet in Santiago. Helaas viel het uitzicht aardig tegen omdat er mega veel smog boven de stad hangt. Boven drinken we nog een kopje koffie en dan gaan we weer naar beneden. Mijn ouders willen graag naar een museum. Ik ben hier al 3 keer geweest dus ik besluit niet mee te gaan. Ik blijf lekker in het appartement. Ik ben 2 avonden uit geweest dus ben erg moe. Eind van de middag komen mijn ouders weer terug. We chillen nog wat en dan rond 19.00 gaan we heerlijk Indiaans eten bij een van mijn favoriete restaurants in Santiago. Na het eten gaan we weer terug naar het appartement. Ik ga vanavond weer uit. Het was weer erg gezellig. Rond 03.00 was ik weer thuis.

Zaterdag 16 september 2017
Omdat mijn ouders gisteren voor een dicht museum stonden gingen ze in de ochtend naar het museum. Ik had rond 12.00 met Cindy afgesproken om even te gaan ontbijten. Cindy gaat vandaag gezellig met ons mee. Het is vandaag super lekker weer. Rond 14.00 gaan we met zijn vieren met de metro naar de begraafplaats. Erg indrukwekkend. Nadat we daar een tijdje hebben rondgelopen -gingen we naar het Costanera Centre. Het hoogste gebouw van Zuid-Amerika. Hier gingen we naar boven en hebben mooie foto’s gemaakt. Toen we weer beneden waren gingen we nog even naar de supermarkt en toen naar een restaurant waar we gingen eten. Heerlijk gegeten! Rond 20.00 pakte we de metro terug naar het appartement. Hier kleed ik me om en dronken een paar glazen wodka. Rond 22.00 gingen Cindy en ik naar het uitgaansgebied. Eerst gingen we gezellig ergens wat drinken en rond 01.00 gingen we naar een club. Het was een gezellige avond alleen aan het eind van de avond kwamen we erachter dan Cindy haar telefoon was gestolen…. Na heel veel gedoe was ik uiteindelijk om 05.00 terug in het appartement.

Zondag 17 september 2017
Om 06.30 ging de wekker omdat mijn ouders vroeg naar het vliegveld moeten omdat ze naar het zuiden vliegen. We nemen de Uber en eerst zetten mijn ouders mij af bij Cindy thuis. In het appartement had ik nog maar 1 uurtje geslapen dus bij Cindy slaap ik nog even verder. Vandaag gaan we met een groepje naar een Fonda toe. Omdat het feest is in Chili zijn er in alle parken een soort festival met muziek, eten, drinken, en allemaal speeldingen voor kinderen. Het is vandaag rond de 30 graden dus heerlijk weer om naar een park te gaan. We zijn hier gezellig de hele middag en begin van de avond. Rond 19.00 nemen we de metro naar het huis van Cindy om om te kleden. In de avond gaan we naar iemand toe en zitten daar met een hele groep te drinken en te praten. Rond 01.00 gaan Cindy en ik naar huis. Hier slaap ik vanavond nog.

Maandag 18 september 2017
Ik heb om 08.00 de wekker staan dus het is weer een kort nachtje. Ik ga weer lekker naar huis toe. Om 09.00 pak ik de Uber naar huis. Emilio is heel blij om me weer te zien. Vandaag is het Bevrijdingsdag dus Alex is vrij. In de ochtend ben ik lekker met Emilio. Rond 13.00 gaan we met het gezin naar een Fonda toe hier in de buurt. Hier eten we gezellig en er zijn allemaal trampolines en springkussens voor Emilio. Na 2 uurtjes gaan we weer naar huis. Thuis slapen we allemaal even. Daarna ben ik met Emilio totdat we gaan eten.

De rest van de week is een normale week.

Zaterdag 23 september 2017
Vandaag ga ik om 08.00 in de ochtend richting Santiago. Alex zet me af bij de metro. Ik pak de bus naar het huis van Cindy en hier zet ik mijn spullen neer. Daarna halen we even ontbijt en gaan richting metro. Vandaag hebben we met 2 vrienden van mij die ik van salsa ken afgesproken om naar Cajon del Maipo te gaan. We spreken ergens af bij een metro en vanaf daar gaan we met de auto. Het weer is weer super vandaag. We rijden de bergen in en komen uiteindelijk uit bij warmwater bronnen. We blijven daar een tijdje en daarna rijden we ergens anders heen waar we wat eten en drinken. Rond 17.00 zijn we weer terug in Santiago. Cindy en ik gaan nog even naar een mall toe om panty’s en wodka te kopen voor vanavond. Ook eten we nog een lekkere wafel met ijs. We gaan snel naar het huis van Cindy en kleden ons om. Vanavond gaan we naar een salsa feestje. Om 22.00 pakken we de bus en de metro naar de club. We eten nog snel even wat bij de Mac Donalds en lopen dan naar de club. Helaas kunnen Cindy en ik nog niet super goed salsa dansen dus is het best moeilijk. We besluiten daarom rond 01.00 om naar een andere club te gaan waar je normaal kan dansen. Het was erg gezellig en om 04.00 zijn we terug bij Cindy thuis.

Zondag 24 september 2017
Vandaag vlieg ik naar San Pedro de Atacama. Ik ga hier 4 dagen heen met mijn ouders. In de ochtend slapen we uit en doen we rustig aan. Ik pak rond 12.30 de Uber naar het vliegveld toe. Ik check in en ga door de beveiliging. Mijn ouders komen uit het Zuiden en hebben 1 uurtje een tussenstop in Santiago. Ik zie ze dus bij de gate. Om 15.00 vliegen we. Het is 2 uurtjes vliegen. Op het vliegveld gaan mijn ouders alvast naar de balie voor de auto en wacht ik op de koffers. Als ik mijn koffer heb zie ik dat ie stuk is. Allebei mijn risten zijn er af. Helemaal niet blij mee omdat ik de koffer net nieuw heb. De koffer van mijn ouders komt niet, die blijkt nog in Santiago te zijn. In de avond wordt de koffer naar het hotel gebracht. We krijgen uitleg over de auto en dan is het 1,5 uur rijden naar het plaatsje. Het is een hele mooie weg midden door de woestijn heen. Rond 19.00 zijn we bij het hotel. We krijgen de sleutel en rusten even wat. We eten in het hotel. Daarna op tijd naar bed gegaan.

Maandag 25 september
Om 08.00 gaat de wekker vandaag omdat we vandaag om 09.00 weg willen. Eerst rijden we even langs een supermarkt om eten en water te halen. We gaan als eerst naar Laguna Miscanti. Dit is 2 uur rijden. Het zit op een aardige hoogte dus we lopen een klein beetje rond maar niet te veel, omdat je merkt dat je heel weinig lucht hebt. Het is er prachtig! Daarna rijden we door naar een andere Laguna met flamingo’s erin. Het is er heerlijk rustig en super mooi. Omdat de afstanden heel groot zijn gaat de dag heel snel voorbij. We willen daarna nog naar een andere laguna, maar omdat de entree prijs super duur is omdat je er kan zwemmen, besluiten we terug te rijden naar het stadje. We zetten de auto ergens neer en gaan naar een toeristen bureau. Morgen willen we een tour doen naar geisers, en daar heb je wel echt een chauffeur en gids voor nodig. Als we de tour hebben geboekt gaan we ergens een kopje koffie drinken. Daarna lopen we de stad nog rond en rijden terug naar het hotel. We willen in de avond weer bij het hotel eten, maar omdat we de enige gasten waren is de kok niet komen opdagen. Uiteindelijk maakt de receptioniste sandwiches. Na het eten gaan we meteen naar bed omdat de wekker om 04.30 gaat.

Dinsdag 26 september 2017
Om 04.30 gaat de wekker. Ik heb amper geslapen maar kan gelukkig goed mijn bed uitkomen. Om 05.00 worden we opgehaald met een busje. Daarna halen we nog meer mensen op totdat het busje vol zit. Het is ongeveer 1.5 uur rijden naar de geisers. Omdat het op 5 kilometer hoogte zit is het er super koud. Gelukkig kon ik een jas van mijn moeder lenen omdat ik geen jas meegenomen had van huis. Ook is er een kans dat je ziek wordt. Dit omdat je binnen 40 minuten naar 5 kilometer hoogte gaat. Gelukkig hadden we hier geen last van. Het is super koud maar echt geweldig om te zien! Gelukkig komt om een gegeven moment de zon op dus wordt het wat warmer. We krijgen daar ontbijt. Rond 09.00 rijden we weer terug naar beneden en stoppen bij heel veel dingen. Om 11.30 zijn we weer terug in het plaatsje van ons hotel. We lopen terug naar het hotel en chillen daar een beetje. Mijn vader is niet zo lekker door het hoogte verschil en door de warmte. Om 14.00 rijden we naar Valle de La Luna. We zijn de enige die er zijn dus het is heerlijk rustig. We lopen en rijden hier rond en aan het eind van de middag rijden we terug naar het hotel. Vanavond gaan we in het stadje eten. We eten pasta en pizza en daarna als toetje nog koffie met gebak. Als we terug zijn in het hotel gaan we vroeg slapen omdat we al om 04.30 opgestaan waren. Morgen vlieg ik weer terug naar Santiago. Mijn ouders reizen nog verder rond.

Woensdag 27 september 2017
Om 07.00 gaat de wekker omdat we om 08.00 weg moeten om mij bij het vliegveld af te zetten. Gelukkig kunnen we al ontbijten. Om 09.30 ben ik op het vliegveld. Ik neem afscheid van mijn ouders en check in. Om 11.00 gaat mijn vlucht naar Santiago. De vlucht gaat super snel, na 1,5 uur ben ik weer in Santiago. Hier neem ik de Uber terug naar huis. Heerlijk om weer thuis te zijn. Als ik thuis ben gaan we meteen Emilio ophalen op het kinderdagverblijf. Als we weer thuis zijn speel ik op de trampoline met Emilio, en maakt Maria Jose lunch. Uiteindelijk eten we pas om 17.00. Verder is het een normale avond.

Donderdag 28 september 2017
Vandaag gaan we met Emilio naar de dokter. We denken dat hij wat problemen heeft met horen. Om 10.30 rijden we richting Santiago om naar de dokter te gaan. We zijn veel te vroeg dus moeten nog een tijdje wachten. De afspraak is vreselijk. Emilio is aan het huilen en keihard aan het schreeuwen. De dokter doet hem geen pijn maar hij vindt het niet prettig dat er iemand aan zijn oren zit. Het klopt wat wij denken, dat Emilio niet goed kan horen. Hij heeft vocht achter zijn oren zitten waardoor hij een stuk minder goed hoort. Ze gaan het proberen te verhelpen met medicijnen. Als dat niet gaat lukken, moet hij over een jaar geopereerd worden. Na de afspraak gaan we nog even langs bij de dokter waar ik een tijdje terug was geweest voor mijn hand. Ik ga binnenkort de ganglion in mijn hand laten weg halen door een operatie. Een tijdje geleden hebben ze het grootste gedeelte weggehaald met een injectiespuit maar het zit er nog steeds. Ik wou even aan de dokter vragen of hij een order kan schrijven zodat ik geopereerd kan worden. Je blijkt hier helemaal geen order voor nodig te hebben, dus ik kan gewoon een afspraak maken bij een dokter hiervoor. Als we klaar zijn bij de dokters gaan we nog even boodschappen doen. Uiteindelijk zijn we om 15.00 thuis. Thuis eten we lunch en verder is het gewoon een normale dag.

Vrijdag 29 september 2017
Vandaag gaat Emilio weer naar het kinderdagverblijf. Rond 09.30 brengen we hem weg. Daarna rijden Maria Jose en ik naar Santiago. Maria Jose moet wat regelen in een ziekenhuis. Het is in Patronato (China Town) dus ik ga lekker de winkels in. Uiteindelijk was Maria Jose 2 uur bezig dus ik heb heerlijk rondgelopen. Ik heb mezelf weten in te houden en ik heb alleen een zonnebril gekocht. Als Maria Jose weer terug is gaan we nog even een winkel in om wat speelgoed voor Emilio te kopen. Daarna rijden we weer terug naar de kinderopvang om Emilio weer op te halen. Rond 15.00 zijn we weer thuis. Emilio slaapt een uurtje in de auto zodat wij tijd hebben om lunch te maken en om te lunchen. Als hij weer wakker is ben ik lekker met Emilio. Emilio begint steeds afhankelijker van me te worden. Hij wilt altijd bij mij zijn en bijna niet bij zijn ouders. Dit is natuurlijk een goed teken, maar hij moet natuurlijk ook met zijn ouders spelen. Verder een normale avond.

Zaterdag 30 september 2017
Vandaag blijf ik een dagje thuis. Maria Jose heeft gevraagd of ik 1 keer in de 2 weken op zaterdag thuis kan blijven zodat zij aan het eind van de middag wat quality time heeft met Alex. Er is vandaag regen voorspelt. Het begint al rond 10.00 te regenen helaas. Ik kan dus niet met Emilio naar buiten. Rond 12.00 valt de stroom uit. Chili is heel slecht met regenen. Zodra het regent valt de stroom uit. Gelukkig was Alex in de ochtend weg om te voetballen dus hadden we een auto buiten het hek. Ook het hek gaat open met stroom. Alex neemt vandaag vrij dus we gaan een dagje weg met het gezin. We gaan naar een winkelcentrum toe. Hier gaan we lekker lunchen en daarna naar wat speeldingen voor Emilio. Ook kopen we wat kleding voor Emilio. Rond 18.30 zijn we pas klaar we doen nog even snel boodschappen en dan rijden we weer naar huis. Als we rond 20.00 thuis zijn hebben we gelukkig weer stroom. Thuis eten we en verder is het een rustig avondje.

Zondag 1 oktober 2017
Vandaag heb ik niet heel veel op de planning staan. In de ochtend ben ik lekker thuis. Alex is voetballen dus ik heb een rustig ochtendje met Maria Jose en Emilio. Rond 13.00 wordt ik naar het busstation gebracht, vanaf hier pak ik de bus naar Santiago. Ik heb afgesproken met Felipe, Cindy en Emma (au pair uit Denemarken). We gaan naar de Bahai tempel. Dit is een super mooie tempel op een berg. Het is super mooi. We lopen rond en maken wat mooie foto’s. Als we klaar zijn rijden we naar de Mac Donalds om even te eten want om 18.00 hebben Cindy en ik weer Salsa en Bachata les. We worden afgezet door Felipe. We dansen weer lekker 2 uurtjes. Daarna pakken we de bus en de metro naar het huis van Cindy. Vanaf Cindy haar huis wil ik een Uber bestellen om naar huis te gaan, maar omdat de Uber ineens heel duur is mag Cindy mij naar huis brengen met de auto. Super lief. Uiteindelijk rond 22.30 thuis. Meteen mijn bed in om te slapen.

Maandag 2 oktober 2017
Deze week weer een normale werkweek. Emilio gaat weer naar de kinderopvang. Rond 10.00 brengen Maria Jose en ik Emilio weg. We gaan daarna meteen boodschappen doen omdat mijn ouders morgen langs komen. Ook gaan we nog even langs de bouwmarkt om wat dingen te halen. Als we thuis zijn ga ik de kleding van Emilio strijken. Ook ruim ik zijn speelgoed even op. Ondertussen is Maria Jose aan het koken. We eten lunch en rond 15.00 halen we Emilio weer op. We gaan nog even langs de groentewinkel en halen nog lekker geitenkaas om op brood te doen in de avond. Als we thuis zijn ben ik met Emilio tot we gaan eten. Verder rustig aan gedaan.

Dinsdag 3 oktober 2017
Vandaag komen mijn ouders op bezoek bij mijn huis. Ze zijn weer terug in Santiago. De ochtend is rustig. Ik ben met Emilio en we bereiden de lunch voor. Mijn ouders komen met de bus dus ik ga met Maria Jose en Emilio naar de bushalte. We kopen meteen nog wat dingen bij de supermarkt. Rond 13.00 zijn mijn ouders er. We rijden naar huis. Thuis gaan Maria Jose en ik koken, mijn ouders zitten lekker buiten. Het is super warm vandaag. Alex is gewoon aan het werk maar hij komt wel vroeg thuis vandaag. De lunch is super lekker, en als toetje een Chileens stuk taart. Rond 15.30 rijden we naar een groot meer toe. Hier lopen we een tijdje rond en is een speeltuin voor Emilio. Rond 17.00 rijen we weer terug naar huis toe. Ik klets gezellig met mijn ouders en om 18.30 is Alex thuis dus die kletst ook gezellig mee. Het is heel jammer dat Maria Jose alleen Spaans spreekt, ze kan helemaal niet communiceren met mijn ouders. Alex spreekt gelukkig wat Engels. Rond 19.00 gaan we eten. Typisch Chileens ‘tomar once’. Thee, brood met geitenkaas, avocado en tomaat. Rond 20.00 breng ik mijn ouders terug naar Santiago. Ik mag de auto gebruiken om ze weg te brengen. Dit is meteen ook de laatste keer dat ik ze zie. Ze vliegen donderdag weer naar huis. Als ik weer thuis ben ga ik mijn bed in.

Woensdag 4 oktober 2017
Vandaag ga ik weer op tijd mijn bed uit omdat Emilio naar het kinderdagverblijf gaat. Maar omdat hij vannacht helemaal niet geslapen heeft slaapt hij tot 11.00. Alex en Maria Jose zijn gesloopt omdat hij hun de hele nacht wakker heeft gehouden. We besluiten dat hij evengoed naar de kinderopvang gaat. Rond 12.00 breng ik hem alleen heen zodat Maria Jose haar bed in kan om te gaan slapen. Als ik weer thuis ben besluit ik om eindelijk te gaan beginnen met mijn studie. Ik heb hier helemaal geen tijd voor omdat elke dag vol zit. Helaas heb ik nooit een mail ontvangen met mijn inlog gegevens dus kan ik nog niet beginnen. Ik besluit daarom om maar weer te beginnen met bloggen. Ik ben hier zo druk mee dat ik de tijd helemaal vergeet. Rond 16.00 maak ik lunch omdat Maria Jose nog steeds slaapt. Om 16.30 eten we samen en daarna halen we Emilio weer op. We rijden nog even langs de supermarkt voordat we naar huis gaan. Thuis ben ik met Emilio. Verder is het een normale dag en avond.

Donderdag 5 oktober 2017
Emilio gaat niet naar de kinderopvang vandaag. In de ochtend speel ik lekker buiten met hem. Rond 12.00 gaan we even naar iemand toe die verkleedkleding verhuurt. Emilio heeft morgen het thema lente op het kinderdagverblijf en alle kindjes moeten verkleed komen in het thema lente. We zoeken een pakje uit en rijden nog even langs de supermarkt. Als we thuis zijn gaat Maria Jose snel eten koken en dan gaan we lunchen. Na de lunch zijn we met zijn drietjes lekker buiten. Ik ga rond 16.00 naar de sportschool omdat Emilio even een uurtje gaat slapen. Rond 17.30 ben ik weer thuis. Vandaag om 20.30 speelt Chili een wedstrijd voor de wk kwalificatie. Alex is al weken zenuwachtig. We eten lekker pizza en kijken de wedstrijd. Gelukkig wint Chili de wedstrijd. Maria Jose en ik zijn vooral blij omdat Alex anders weken boos is als Chili verliest haha. Rond 23.00 ga ik naar bed.

Vrijdag 6 oktober 2017
Vandaag gaat Emilio weer naar het kinderdagverblijf. Rond 10.00 brengen we hem weg. Daarna rijden Maria Jose en ik door naar Lampa dit is een plaats 40 minuten rijden. Hier gaan we heen om een afspraak te maken voor het rijbewijs van Maria Jose. Ze heeft nog geen rijbewijs maar ze heeft rijlessen gehad en ze kan examen doen. Ze wilt graag volgende week examen doen. Als we naar de balie lopen om een afspraak te maken is de eerste datum die vrij is pas 30 november. Dit is echt balen omdat ik 19 december weg ga en ze voor die tijd haar rijbewijs moet halen. Wat hier ook geld in Chili is dat je alleen examen mag doen in de gemeente waar je woont. Wij wonen in de gemeente Lampa dus we kunnen alleen daar examen doen. Ze moet het gewoon halen 30 november. Als we de afspraak hebben gemaakt kopen we nog wat speelgoed voor Emilio en dan rijden we naar huis. Thuis maken we lunch en lunchen we. Eind van de middag halen we Emilio weer op. We rijden daarna naar de supermarkt, maar omdat Emilio in slaap is gevallen blijf ik bij Emilio in de auto. Als we klaar zijn rijden we weer naar huis. Thuis is het een normale avond.

Zaterdag 7 oktober 2017
Weekend! Cindy en ik zijn uitgenodigd om naar Valparaiso te komen. Cindy kent een Chileense vrouw in Nederland en zij heeft familie in Santiago. Het is een stel van 2 mannen. Ze wonen in Santiago maar hebben ook een huis in Valparaiso. Om 09.00 rij ik met Alex mee naar een metro. We staan in een super erge file dus ik kom veel te laat aan. Cindy staat lang te wachten. Als ik uiteindelijk op het busstation ben kopen we kaartjes voor de bus. Omdat maandag een vrije dag is kunnen we pas een uur later met de bus mee, omdat heel veel mensen een weekend weg gaan. Om half 12 zitten we in de bus. 2 uurtjes later komen we aan in Valparaiso. We gaan nog even langs de supermarkt om drank te halen en dan lopen we naar het appartement. Als we aankomen, zitten de mannen al aan het bier. Wij beginnen met thee maar zodra de thee op is beginnen wij ook aan de drank. Het is super gezellig! Ze hebben een super lieve hond. De hond is super groot maar hij denkt dat hij nog een baby is en probeert steeds op je schoot te gaan zitten. Rond 16.00 gaan we lunchen. Heerlijk vlees met patatjes. Na het eten zetten we muziek op en gaan we dansen en zingen. De mannen gaan rond 18.00 een dutje doen. Cindy en ik gaan ons klaar maken omdat we in de avond uit gaan en kletsen aan een stuk door. Als de mannen wakker zijn komt er nog een vriend van hun. We gaan met zijn vijven en de hond naar het strand. De hond vindt het heerlijk. Als we weer in het appartement zijn eten we pizza en dan rond 01.00 gaan Cindy en ik naar een club. Het is gezellig. Rond 04.00 zijn we weer thuis omdat om 09.00 de wekker weer gaat.

Zondag 8 oktober 2017
Na weinig slaap gaat om 09.00 de wekker. We worden rustig wakker, maken ons klaar en gaan met zijn allen ontbijten. Rond 10.30 stappen we in de auto om Valparaiso rond te rijden. Het is super leuk. Valparaiso is echt een geweldige stad. Het liefst ga ik daar mijn hele leven wonen. Als we weer terug zijn in het appartement gaan we Rummikub spelen. Na wat potjes Rummikub en gezellig gekletst te hebben gaan we lunchen. Na de lunch lopen Cindy en ik weer naar de bushalte omdat we vanavond weer dansles hebben. We zijn weer op tijd terug in Santiago. We pakken de metro naar de dansles. De host moeder van Cindy gaat ook gezellig mee dansen. Het dansen is weer super. Als we om 21.00 klaar zijn spreek ik af met een Chileens meisje om een drankje te doen. Het is een gezellige avond en ik slaap bij haar.

Maandag 9 oktober 2017
Vandaag is een vrije dag in Chili dus ik heb ook vrij. Wat ze in Chili heel goed doen wat ze in Nederland ook mogen doen is dat alle vrije dagen of op maandag of op vrijdag zijn zodat je altijd een lang weekend heb. We slapen lekker uit. Rond 12.00 pak ik de metro om met Cindy af te spreken. We gaan naar haar huis toe en daar kijken we 2 afleveringen Expeditie Robinson. Rond 17.00 ga ik naar het busstation om de bus naar huis te pakken. Ik word door Alex opgehaald bij de bushalte. Verder in de avond doe ik niet veel bijzonders.

Dinsdag 10 oktober 2017
Omdat gister een vrije dag was gaat Emilio vandaag naar de kinderopvang. Ik breng hem weg samen met Maria Jose. Daarna doen we boodschappen. Als we weer thuis zijn doen we wat dingen in huis. Na de lunch halen we Emilio weer op. Alex is vandaag al om 17.00 thuis omdat Chili vandaag weer speelt voor de WK kwalificatie. Ik ben nog met Emilio. Om 20.00 eten we. 20.30 begint de wedstrijd. Ze spelen tegen Brazilië. Helaas verliest Chili en is ook Chili niet door naar het WK. Geen idee wie ik nu moet aanmoedigen. Alex is er helemaal van slag van. Het gaat zelfs niet goed met hem dat we bijna naar het ziekenhuis moeten. Hij had een hele hoge bloeddruk wat maar niet weg ging. Toen we net naar het ziekenhuis wilde gaan zakte het gelukkig af. Rond 23.00 mijn bed in.

Woensdag 11 oktober 2017
Emilio gaat weer naar de kinderopvang vandaag. Als we hem hebben weggebracht en we weer thuis zijn ga ik naar de sportschool. Ik train lekker 1,5 uur. Als ik thuis ben douch ik en ga ik lunch maken. Na de lunch halen we Emilio weer op. Verder is het een normale niet bijzondere dag.

Donderdag 12 oktober 2017
Emilio gaat niet naar de kinderopvang vandaag dus we zijn lekker thuis. Ik speel lekker buiten met hem. Eind van de ochtend gaan we even naar de groentewinkel en naar de supermarkt om wat dingen te kopen. Verdere middag is niet zo bijzonder. Om 20.00 ga ik naar de sportschool voor een les zumba. Wat is dat toch leuk. Als ik thuis ben ga ik eten en slapen.

Vrijdag 13 oktober 2017
Emilio gaat vandaag weer naar de kinderopvang. Als we hem hebben weggebracht gaan we naar de supermarkt. Als we thuis zijn doen we wat dingen in huis en gaan lunchen. Na de lunch halen we Emilio weer op. Emilio slaapt in de auto dus als we thuis zijn laten we hem een uurtje slapen. Als hij weer wakker is ga ik lekker met hem naar buiten omdat het heerlijk weer is. Verder is het een normale dag.

Zaterdag 14 oktober 2017
Vandaag blijf ik thuis. Om 09.00 ga ik naar de sportschool. De sportschool is nu ook op zaterdag open dus ik ga lekker trainen. Na 2 uur ga ik weer naar huis. Als ik thuis ben douch ik en speel ik met Emilio. Het is super heet vandaag. Cindy komt gezellig langs vandaag. Rond 13.30 is ze er. We eten lunch en dan gaan we lekker bij het zwembad liggen omdat Emilio gaat slapen. Het is bijna te warm om in de zon te liggen. Als Emilio weer wakker is ben ik met Emilio. Alex voetbalt vanavond en hij vroeg of we willen kijken. Om 18.30 rijden we naar het voetbalveld. Op het voetbalveld gaan we eten en Alex voetbalt. Rond 20.00 gaan Cindy en ik richting Santiago omdat we vanavond uit gaan. We rijden nog even langs de winkel om drank te halen. Ik mag eigenlijk geen drank omdat ik aan de antibiotica zit vanwege een blaasontsteking, maar ik kan het toch niet laten. Bij Cindy thuis maken we ons klaar en gaan richting het uitgaansgebied. We gaan eerst ergens wat drinken en daarna naar een club. We zijn allebei heel moe dus we zijn al om 03.00 terug bij Cindy thuis.

Zondag 15 oktober 2017
Om 11.00 word ik door Cindy wakker gemaakt met ontbijt op bed. HEERLIJK!!!! Een muffin, fruit, brood, thee en verse jus. Goed wakker worden zo. We houden vandaag een Expeditie Robinson marathon. Echt genieten alle afleveringen. Eind van de middag gaan we nog even in de zon zitten omdat het weer super warm is. Om 17.15 pakken we de auto en rijden we naar dansles. We dansen weer 2 uurtjes. Na het dansen brengt Cindy me heel lief thuis. We rijden nog langs de Mac Donalds om ijs te halen maar helaas hebben ze geen ijs. Als ik thuis ben ga ik naar bed.

Maandag 16 oktober 2017
Vandaag gaat Emilio weer naar de kinderopvang. Als we hem hebben weggebracht rijden we weer naar de supermarkt. Als we thuis zijn maak ik eerst wat voor de lunch en ga dan in het zonnetje zitten. We lunchen en na de lunch rijden we naar de bouwmarkt omdat Alex wat nodig heeft voor een van zijn winkels. Daarna halen we Emilio weer op. Verder is het een normale dag.

Dinsdag 17 oktober 2017
Vandaag is weer een rustig dagje. Emilio is thuis dus ik ben de hele dag met hem. Tussendoor ga ik  nog even naar de sportschool. In de avond help ik Maria Jose nog even met Emilio in bad en bed doen omdat Alex aan het voetballen is. In de avond schrijf ik mijn CV en sollicitatiebrief omdat ik helaas weer bijna in Nederland ben en ik per 1 januari een baan zoek.

Woensdag 18 oktober 2017
Ik breng Emilio vandaag alleen naar de kinderopvang. Als ik thuis ben ga ik solliciteren. Ik solliciteer op heel wat vacatures. Hopen dat ik een baan vind. Als ik klaar ben kook ik een heerlijke lunch! Na de lunch rijden we naar de supermarkt om heel veel boodschappen te doen. Op de terugweg halen we Emilio weer op. Ik speel lekker buiten met Emilio tot het eten. Ik help Maria Jose weer met Emilio in bad en bed doen omdat Alex weer aan het voetballen is. Als ik om 21.30 in bed Hollands Next Top Model aan het kijken ben krijg ik een WhatsApp van Maria Jose dat Alex in het ziekenhuis ligt. Er is iets gebeurd met de voetbal. Hij verteld alleen niks dus we hebben allebei geen idee wat er aan de hand is. Alex is met een teamgenoot. Hij wilt eerst niet dat we komen maar om 22.30 belt hij of ik naar het ziekenhuis wil komen met de taxi zodat ik terug met Alex en de auto naar huis kan. Ik kleed me snel aan en Maria Jose belt een taxi. Zij blijft thuis met Emilio. Als ik in het ziekenhuis kom ligt Alex met heel veel pijn in bed. Hij is getrapt van achter en met al zijn gewicht op zijn schouder gevallen. Er wordt een foto gemaakt en hij heeft zijn schouderblad gebroken. Dit is verschrikkelijk omdat hij de aankomende 3 weken geen auto mag rijden. Om 00.00 mogen we naar huis. Ik rij heel rustig omdat alle bewegingen pijn doen. De aankomende weken moet ik Alex halen en brengen naar zijn werk en ook af en toe helpen in de apotheken. Als we thuis zijn ga ik meteen mijn bed weer in.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!