carolavanbaar.reismee.nl

Month 9

Maand 9.

Donderdag 19 oktober 2017
Een vreemde dag vandaag want Alex gaat niet naar zijn werk. Hij heeft te veel pijn om heen te gaan. Ik ben de hele ochtend met Emilio. Na de lunch bied ik aan om naar een van onze apotheken in de stad te rijden om pijnstillers voor Alex te halen. Hij is daar heel erg blij mee. Ik rij naar een apotheek om de medicijnen te halen. Op de terugweg rij ik langs een Outlet Centre. Hier ga ik even een winkel binnen en koop wat dingen. Ik koop ook een klein zwembadje voor Emilio. Als ik bijna thuis ben rij ik nog even langs de supermarkt om brood te halen. Om 17.30 ben ik weer thuis. Ik ga daarna weer lekker buiten spelen met Emilio omdat het weer super warm weer is. Verder een rustig avondje.

Vrijdag 20 oktober 2017
Vandaag werk ik samen met Alex. Hij mag 15 dagen geen auto rijden dus ik ga met hem werken. Rond 10.00 gaan we van huis. We brengen Emilio naar de kinderopvang en rijden dan door naar Santiago. Alex heeft 4 apotheken van hem zelf en 1 samen met een vriend. Bij de grootste apotheek zit de opslag. We zoeken alle medicijnen uit die andere apotheken nodig hebben en brengen die naar de apotheken. We moeten ook nog langs de bank. Rond 16.00 rijden we weer terug naar huis en halen Emilio op. Emilio slaapt in de auto dus thuis heb ik even een uurtje rust. Als Emilio wakker word gaan we buiten spelen. Om 19.00 brengt Maria Jose me naar de bus. Het is weekend en ik ga vandaag uit. Ik pak de bus en ga naar Cindy toe, hier slaap ik de aankomende 2 nachten. We maken ons klaar en gaan daarna naar vrienden toe. Hier spelen we wat drank spelletjes en gaan daarna naar een club toe. De club valt helaas een beetje tegen dus rond 03.00 besluiten we om te gaan. We gaan naar huis met de nachtbus. Het is ongeveer 10 minuutjes lopen. Achteraf veel te gevaarlijk, gelukkig is er niks gebeurd maar het had zomaar gekund. Uiteindelijk zitten we veilig in de bus naar huis. Thuis gaan we meteen slapen.

Zaterdag 21 oktober 2017
De wekker gaat om 09.00. We zijn vandaag uitgenodigd in Quilpue en Valparaiso. Om 10.00 pakken we de bus en de metro naar het grote busstation. Hier kopen we kaartjes en zitten 2 uur in de bus. Als we in Quilpue zijn kopen we nog even een fles wijn. We zijn uitgenodigd om te komen lunchen bij Juan en Eliza. Dit zijn een soort van Cindy haar Chileense ouders. We lunchen heerlijk en zitten uiteindelijk wel 3 uur aan tafel. Om 16.00 brengen ze ons naar Valparaiso omdat Christian en Jorge ons hebben uitgenodigd om langs te komen. Dit is het stel waar we 2 weken geleden ook waren. We krijgen meteen alcohol geserveerd. Een halve fles pisco sour en een fles wijn later gaan we weer richting Santiago. Rond 22.00 zijn we weer thuis. We zijn vanavond uitgenodigd op een feestje, maar we worden pas om 01.00 opgehaald. We besluiten te gaan powernappen, maar we zijn nooit meer wakker geworden haha.

Zondag 22 oktober 2017
We zijn al redelijk op tijd wakker omdat we vroeg zijn gaan slapen gister. We ontbijten en gaan daarna Expeditie Robinson kijken. Vandaag gaan we shoppen bij het Outlet Centre. Cindy mag de auto mee dus we rijden rond 13.00 heen. Ik ben er van de week al geweest dus ik koop niks. Cindy koopt wel een aantal dingen. Eind van de middag rijden we naar salsa en bachata les. Om 18.00 beginnen we. Rond 20.30 zijn we klaar. Cindy brengt me naar huis. We stoppen nog even bij de Mac Donalds om te eten. Als ik thuis ben ga ik meteen mijn bed in. =

Maandag 23 oktober 2017
Vandaag werk ik weer met Alex. We brengen Emilio om 10.00 naar de opvang en rijden dan naar Santiago. We halen de moeder van Alex op en gaan eerst met haar naar een ziekenhuis. Als we klaar zijn brengen we haar weer thuis en gaan aan het werk. We zoeken weer alle medicijnen uit en gaan bij alle apotheken langs. Rond 16.00 rijden we weer naar Emilio en daarna naar huis. Als we thuis zijn ben ik weer lekker met Emilio. Verder een normale dag.

Dinsdag 24 oktober 2017
Emilio gaat niet naar de kinderopvang vandaag dus ik ben lekker thuis met hem. We rijden nog even langs de groentewinkel en verder spelen we lekker buiten. Rond 13.00 lunchen we en daarna ga ik met Alex aan het werk in de apotheken. Om 18.00 heeft Alex een afspraak in het ziekenhuis om naar zijn schouder te kijken. Hij moet de aankomende 15 dagen goed rust houden en hij moet de aankomende weken naar fysiotherapie. Om 18.30 rijden we weer terug naar huis. Het is aardig druk op de weg dus komen pas 19.30 thuis. Als we thuis zijn gaan we meteen eten. Verder rustig avondje.

Woensdag 25 oktober 2017
Weer een dagje met Alex werken. Niet bijzonder.

Donderdag 26 oktober 2017
Alex is eigenwijs en gaat vandaag alleen werken. Ik breng samen met Maria Jose Emilio naar de opvang. We rijden daarna door naar de supermarkt. We kopen mega veel omdat er niks meer in huis is. Als we klaar zijn rijden we naar huis en eten lunch. Na de lunch rijden we meteen door naar Lampa dit is ongeveer 30 minuten rijden. Toen wij een paar weken geleden naar Lampa gingen om Maria Jose haar rijexamen aan te vragen gingen we naar een winkel waar we wat speelgoed dieren voor Emilio hadden gekocht. Omdat ze toen niet zoveel hadden willen we vandaag wat meer kopen. Als we aankomen in Lampa zien we dat alles gesloten is. Alle winkels sluiten hier tussen de middag om te lunchen. Lampa is een wat armer plaatsje en in dat soort plaatsen schijnen de winkels tussen de middag allemaal te sluiten. Voor niks het hele stuk gereden. We rijden weer terug en rond 16.00 halen we Emilio op. Als we thuis zijn speel ik met Emilio. Om 19.30 rij ik naar de sportschool om Zumba te doen. Ik heb deze week helemaal geen tijd gehad om naar de sportschool te gaan dus het is weer heerlijk om te sporten. Als ik thuis ben ga ik eten en daarna naar bed.

Vrijdag 27 oktober 2017
Vandaag is het weer een vrije dag in Chili. Er is nu bijna elke week wel een dag vrij. In principe ben ik ook vrij omdat het een feestdag is maar ik ga toch niks doen dus ik ben lekker met Emilio. Maria Jose voelt zich niet lekker dus zo kan zij nog even lekker in bed liggen. Rond 13.30 rijden we met zijn vieren naar Santiago. Omdat Alex niet mag rijden rij ik. We gaan naar een groot winkelcentrum toe. We gaan eerst naar de H&M. Ik koop een broek, trui en een rokje. Ook Maria Jose, Alex en Emilio hebben nieuwe kleding. Daarna gaan we snel lunchen. Inmiddels is het al bijna 16.00. Als we uitgegeten zijn gaan we nog even naar een winkel om wat dingen te kopen. Als we uit geshopt zijn rijden we naar de moeder van Alex, hier eten we en zitten we gezellig. Rond 20.00 gaan we weer richting huis. Verder rustige avond.

Zaterdag 28 oktober 2017
Ik werk vandaag. In de ochtend ben ik de hele tijd met Emilio. Maria Jose is nog steeds niet lekker dus die blijft lekker in bed liggen. Om 13.00 gaan we met zijn allen lunchen. Na de lunch loop ik nog even een rondje met Emilio. Alex gaat vandaag weer heel eigenwijs zelf naar zijn werk. Om 15.00 rij ik met Maria Jose en Emilio naar een evenement. Een grote tent met allemaal dieren. Reptielen en boerderij dieren. Emilio vindt het helemaal geweldig. Hij is ook nergens bang voor. Er is een slang van 2 meter en Emilio wilt hem de hele tijd aaien. Ook alle andere reptielen aait ie allemaal. Het is super leuk opgezet dus we zijn er uiteindelijk 2 uur. Emilio wilt eigenlijk nog niet naar huis omdat ie het geweldig vind. Op de terugweg halen we nog even sushi. Tegenwoordig vind ik sushi super lekker. Als we thuis zijn pak ik mijn spullen in en daarna gaan we eten. Om 19.00 brengt Maria Jose me naar de bushalte. Ik heb vandaag een feestje. In Santiago heb ik met wat vrienden afgesproken. Het feestje is 30 minuten buiten Santiago dus we pakken de bus. Als we er zijn gaan we eerst even wat eten. Daarna kopen we drank en gaan ergens voordrinken. Ik zorg dat iedereen super dronken word met het drankspel bussen. Om 02.00 rijden we naar het feest. Het is super super afgelegen, maar het is een geweldig feest. Uiteindelijk gaan we rond 05.00/05.30 weg. We slapen bij iemand thuis. Ik ben helemaal kapot dus ik val meteen in slaap.

Zondag 29 oktober 2017
om 11.00 word ik wakker. Ik ben helemaal kapot. Rond 12.00 pakken we weer de bus terug naar Santiago. In Santiago ga ik naar een winkelcentrum, hier eet en drink ik wat en kijk in wat winkels. Om 16.00 ga ik richting huis. Als ik thuis ben merken we meteen dat Emilio me gemist heeft. Hij wil alleen maar met mij zijn en spelen. Ik ben natuurlijk eigenlijk vrij maar ik vind het fijn om met Emilio te zijn omdat ik natuurlijk al bijna naar Nederland ga. Verder een rustig avondje.

Maandag 30 oktober 2017
Alex is eigenwijs dus gaat vanaf nu weer zelf aan het werk. Als ik vandaag wakker wordt zie ik een berichtje dat een kantoor graag met mij wilt skypen voor een openstaande vacature. Ze willen het meteen vandaag doen dus ik maak een afspraak om 11.00. ik breng om 10.00 snel Emilio naar de opvang en ga dan klaar zitten voor het skype gesprek. Het gesprek gaat super goed en ik ben erg positief. Ik hoor hier van de week meer over. Als ik klaar ben doe ik wat dingen in huis samen met Maria Jose. We lunchen en om 15.30 halen we Emilio weer op van het kinderdagverblijf. Als we thuis zijn ben ik de hele tijd buiten met Emilio totdat we gaan eten. Verder rustig avondje.

Dinsdag 31 oktober 2017
Emilio gaat vandaag weer naar de kinderopvang omdat morgen een vrije dag is. Ik breng hem alleen weg en als ik thuis ben doe ik wat dingen in huis en ga naar de sportschool. Als ik weer thuis ben ga ik douchen en rond 14.00 ga ik met Maria Jose naar de supermarkt. Als we boodschappen hebben gedaan rijden we door voor een bezichtiging in een leeg staand pand. Alex wilt graag een restaurant openen en er staat een leeg pand op een goede locatie. We krijgen een rondleiding en rijden daarna door om Emilio op te halen. Als we uiteindelijk om 16.00 thuis zijn gaan we eindelijk lunchen. Emilio slaapt gelukkig in de auto dus we kunnen rustig eten. Na het eten pak ik mijn tas omdat ik vanavond een Halloween feest heb. Halloween is in Chili helemaal een ding. De kinderen gaan langs de deuren en er zijn heel veel feesten. Als Emilio wakker is speel ik nog met hem en om 19.00 word ik naar de bus gebracht. Als ik bij Cindy ben maken we ons klaar. We zijn als duivels verkleed. Rond 22.00 gaan onderweg naar de club. We hebben afgesproken met andere au-pairs. Als we er zijn komen we heel toevallig mensen tegen die we kennen dus daar zijn we eigenlijk de hele tijd mee. Rond 02.00 gaan we naar iemands huis om daar verder te gaan. Uiteindelijk zijn we om 03.30 thuis. We kletsen nog wat en gaan dan slapen.

Woensdag 1 november 2017
Ik hoef vandaag pas om 17.00 thuis te zijn dus we slapen tot 12.00. Als we wakker zijn gaan we ontbijten en daarna Expeditie Robinson kijken. Rond 14.30 gaan we lunchen en om 15.30 ga ik terug reizen naar huis. Als ik weer thuis ben speel ik met Emilio. Rond 19.00 vraagt Maria Jose of ik brood wil halen voor het eten, maar omdat het een vrije dag is zijn alle winkels dicht. Uiteindelijk na heel lang zoeken vind ik een klein winkeltje waar ze brood hebben. Verder is het een normale avond.

Donderdag 2 november 2017
We hebben een heerlijk rustig ochtendje vandaag. Emilio is lekker thuis dus ik ben de hele ochtend met hem buiten. Na de lunch proberen we om Emilio een uurtje te laten slapen. Helaas wilt ie niet slapen dus we zetten hem voor de tv neer. Om 17.00 gaan we richting een speelhal voor Emilio. Het zit op een kwartiertje rijden. Emilio speelt hier een uur. Hij vindt het geweldig. Als volwassenen mag je ook op de speeldingen dus ik voel me weer lekker kind. Na een uur gaan we weer richting huis. We rijden nog even langs de supermarkt en rijden dan door naar huis. Als we thuis komen krijgen we de poort niet open. We proberen alles maar het lukt niet. Uiteindelijk klim ik over het hek heen en doe de deur van de poort open zodat we wel naar binnen kunnen. De auto laten we buiten staan omdat de poort van de auto niet open gaat. Als we binnen in huis komen zien we dat de stroom is uitgevallen. De poort werkt op elektriciteit dus vandaar dat die het niet doet. Gelukkig heb ik er geen last van want ik kleed me meteen om en rij naar de sportschool. Ik doe weer even een uurtje Zumba en rij dan weer richting huis. Gelukkig doet de stroom het weer. Eten en naar bed.

Vrijdag 3 november 2017
Bijna weekend! Ik breng Emilio naar de kinderopvang en rij weer terug naar huis. Thuis maak ik de woonkamer aan kant en daarna ga ik samen met Maria jose de speelkamer van Emilio opruimen. Het is echt een vreselijke troep. We gooien 2 grote vuilniszakken met speelgoed weg. Als we eindelijk klaar zijn gaan we lunch maken en lunchen. Als we net klaar zijn met de lunch valt de stroom weer uit. Het gaat lekker…. We hebben nu alleen wel een probleem omdat de poort op stroom werkt. Gelukkig hebben we een sleutel waardoor je de poort handmatig kan openen. De tuinman helpt ons gelukkig omdat wij geen idee hebben hoe het werkt. Als we buiten de poort zijn rijden we naar de supermarkt. We hebben bijna geen benzine meer en alle benzinestations zijn dicht omdat niemand stroom heeft. Uiteindelijk met nog maar 5 kilometer op de teller vinden we een benzinestation. Daarna gaan we snel boodschappen doen. Uiteindelijk halen we Emilio pas om 17.00 op. Thuis speel ik met Emilio. Om 20.00 brengt Maria Jose me naar de bus. Ik heb weekend en slaap het hele weekend bij Cindy. Ik pak de bus en Cindy haalt me heel lief bij het busstation op. We hebben een rustig avondje met Expeditie Robinson en een film.

Wat heel vervelend is is dat ik gebeten ben door een spin. Dinsdag had ik al erg jeuk maar ik dacht dat het gewoon een muggenbult was. Toen ik donderdag in de spiegel keek had ik een super grote en dikke bult op mijn been. Ik dacht dat ik een allergische reactie had op een muggenbult maar toen ik het aan Maria Jose liet zien zei de dat het een spin was. Dit kan super gevaarlijk zijn. Als ik me ziek zou voelen zou ik meteen naar de eerste hulp moeten. Gelukkig ben ik niet ziek geworden. Wel werd de bult alleen maar groter en erger. Nu een week later word het gelukkig minder. Ik moet het nog wel steeds goed in de gaten houden.

Zaterdag 8 november 2017
Om 09.30 gaat de wekker. Cindy werkt vandaag tot 15.00. Ik blijf nog lekker in bed liggen. Gelukkig slaapt haar ene kind tot 13.00 en de andere kijkt de hele tijd tv. Cindy maakt weer lekker ontbijt op bed. Daarna kijken we 2 films. Als Cindy rond 14.00 lunch maakt ga ik me klaar maken. We zijn vandaag weer uitgenodigd door Cristian en Jorge. Om 15.00 gaan we van huis. Het is zoals altijd weer super gezellig. We kletsen aan een stuk door en er gaat weer heel wat drank door heen. Rond 19.00 gaan we eten. Na het eten gaan we allemaal even een dutje doen. We willen eigenlijk nog uit gaan maar Cindy heeft super last van haar keel dus we besluiten om 00.30 naar huis te gaan. Als we thuis zijn kletsen we nog wat en gaan dan slapen.

Zondag 7 november 2017
We slapen lekker uit vandaag. Als we wakker zijn gaan we ontbijten en chillen we lekker. Het gezin van Cindy is niet thuis voor de lunch dus wij besluiten burritos te gaan maken, met Nederlandse kruiden van Knorr. We gaan even naar de supermarkt om wat dingen te kopen en gaan koken. Wat is het lekker. Lange tijd geleden dat ik zo lekker heb gegeten. Na de lunch gaan we douchen en rond 16.00 rijden we naar een winkelcentrum. Hier lopen we even rond en rijden daarna naar Salsa en Bachata les. We dansen weer lekker 2 uurtjes. Als we klaar zijn brengt Cindy me weer thuis met uiteraard een stop bij de Mac Donalds. Ik ga lekker op tijd slapen omdat ik morgen een belangrijk gesprek heb.

Maandag 6 november 2017
Mijn wekker gaat vroeg vandaag omdat ik om 08.00 mijn tweede Skype gesprek heb bij een kantoor voor een eventueel nieuwe baan. Het gesprek ging net als het eerste gesprek weer super goed. En ik heb goed nieuws: ik heb een nieuwe baan! Ik heb een jaarcontract aangeboden gekregen. 2 januari heb ik mijn eerste werkdag. Na het gesprek breng ik Emilio naar de opvang. Als ik thuis ben ga ik samen met Maria Jose mijn hele kamer ontsmetten. Hopen dat ik nu niet nog een keer door een spin word gebeten. Verder doen we nog wat dingen in huis en lunchen we. Na de lunch halen we Emilio op. Verder is het eigenlijk een normale dag en niet veel bijzonders.

Dinsdag 7 november 2017
Vandaag is een drukke dag. Rond 10.00 gaan we met het hele gezin weg. Eerst brengen we Emilio naar de opvang en daarna rijden we met zijn drieën door naar een stuk grond. Alex en Maria Jose willen graag verhuizen, ze zijn nu op zoek naar een stuk grond om een huis op te laten bouwen. Als we de bezichtiging hebben gehad rijden we door naar een apotheek van Alex. Maria Jose en ik gaan vandaag een dagje werken. We gaan de hele opslag ordenen. Het is een grote chaos dus we gaan er even orde in scheppen. Ik heb in tijden niet meer zo hard gewerkt als vandaag. Rond 15.00 rijden we nog naar de andere apotheken om medicijnen af te leveren en om 16.30 halen we Emilio weer op. Uiteindelijk om 17.00 eten we eindelijk lunch, pizza. Als we zijn uit gegeten rijden we nog ergens anders heen om een stuk grond te bekijken. Om 18.30 zijn we eindelijk thuis. Ik speel even met Emilio buiten een ga met hem avondeten. Om 19.30 rij ik naar de sportschool om weer Zumba te doen. Als ik weer thuis ben ga ik eten en naar bed.

Woensdag 8 november 2017
Rustig dagje vandaag. Ik breng Emilio naar de opvang en als ik thuis ben ga ik de kleertjes van Emilio strijken. Als ik klaar ben rij ik naar de sportschool om even 1,5 uur te trainen. Thuis douch ik en ga dan met Maria Jose naar de supermarkt en daarna Emilio ophalen. Emilio slaapt gelukkig in de auto dus wij kunnen om 17.00 rustig onze lunch opeten. Als Emilio wakker is ben ik de hele tijd met hem. Verder een normale avond.

Donderdag 9 november 2017
Het mooie weer is nu echt begonnen. Vanaf nu wordt het elke dag niet kouder dan 30 graden. Emilio gaat niet naar de opvang vandaag dus de hele ochtend spelen we lekker buiten met water. Rond 13.00 gaan we lunchen. Na de lunch bak ik een appeltaart, omdat ik een nieuwe baan heb wil ik dat wel even vieren natuurlijk. Maria Jose probeert Emilio in bed te leggen om even een uurtje te slapen maar Emilio wil niet slapen. Eind van de middag speel ik met Emilio in zijn kleine zwembadje. De zon is hier heel erg fel. Na 1 dag in de zon ben ik meteen al heel erg verkleurd. Als Emilio uitgezwommen is gaan we lekker binnen naar de airco en kijken we tv. Verder doen we niet zoveel. Om 19.30 rij ik naar de sportschool voor Zumba. De sportschool heeft geen airco dus het is mega heet. Als ik klaar ben rij ik naar huis en ga eten, douchen en slapen.

Vrijdag 10 november 2017
Rond 10 uur breng ik Emilio naar de kinderopvang. Als ik thuis ben ga ik de kleding van Alex strijken. We hadden eerst een schoonmaakster die de kleding ging strijken, maar omdat ze het totaal niet goed deed heeft Alex het aan mij gevraagd om te doen. Ik vind het niet erg om te doen omdat ik toch genoeg tijd heb omdat Emilio op de opvang zit. Als ik na 2 uurtjes klaar ben ga ik lekker lunch maken. Als we klaar zijn met lunchen rijden we naar de supermarkt en halen daarna Emilio op. Als we weer thuis zijn ga ik met Emilio in zijn zwembadje spelen. Na een half uurtje merken we dat Emilio ziek begint te worden. Hij heeft overal uitslag, wil helemaal niks en eet ook niks. We gaan daarom rustig binnen televisie kijken. Verder is het dus een rustig avondje. Morgen is mijn werk zaterdag.

Zaterdag 11 november 2017
Rond half 9 ga ik mijn bed uit, ga douchen, eten en verder klaar maken. Normaal is Emilio al redelijk vroeg wakker maar ik hoor helemaal niks. Rond half 10 krijg ik een appje van Maria Jose dat ze nog in bed liggen omdat Emilio pas om 5 uur in de ochtend sliep omdat ie erge koorts had. We besluiten om aan het eind van de ochtend met Emilio naar de dokter te gaan. Om 11 uur komen er 2 mannen om ons hele huis ongedierte vrij te maken. Het begint nu mooi weer te worden en er komen heel veel beestjes het huis binnen, vandaar ook de spinnenbeet die ik had. Om half 12 rijden we met zijn vieren richting de dokter. Na wat onderzoeken en lang wachten blijkt Emilio een allergische reactie te hebben. Emilio heeft een hele slechte weerstand dus is heel gevoelig voor dingen, de allergische reactie komt van de kinderopvang. Als we klaar zijn rijden we door naar een park in Santiago. We mogen 5 uur ons huis niet in vanwege de bestrijding dat we wel naar Santiago moeten. Er is een leuk evenement in een park. We eten wat en er zijn leuke dingen om te doen voor Emilio. Rond 4 uur rijden we weer richting huis, we stoppen nog even bij een apotheek om de medicijnen voor Emilio te halen. Heel handig dat we zelf 5 apotheken hebben. Als we thuis zijn kunnen we nog een uur het huis niet in. Ik speel buiten met Emilio en verder is het een normale avond.

Zondag 12 november 2017
Vandaag ben ik lekker vrij. Ik ga om half 10 mijn bed uit en ga douchen, ontbijten en me klaar maken. Om half 11 rij ik met mijn gezin mee naar Santiago. Zij gaan naar een markt toe en ik heb met Cindy afgesproken. Ze zetten me af bij een metro en dan reis ik door naar het huis van Cindy. Omdat Cindy weg gaat bij haar gezin hebben we al haar spullen ingepakt. Daarna hebben we Expeditie Robinson gekeken en nog een blog geschreven. Om 17.00 gaan we naar dansles. Het is eigenlijk veel te heet om te dansen. Het gebouw waar we dansen heeft geen airco dus het is echt bijna niet te doen. Gelukkig is het wel weer heel leuk en gezellig. Als we klaar zijn met de 2 uurtjes dansen gaan we richting de metro. Hier drinken we nog wat en stappen daarna de metro in. Omdat Alex tegenwoordig op zondagavond werkt kan ik vanaf nu elke zondagavond met hem mee naar huis rijden. Als ik bij de apotheek ben wacht ik nog een tijdje totdat het 22.00 is en dan sluiten we de apotheek. Als de apotheek is afgesloten rijden we snel naar huis en ga ik naar bed.

Maandag 13 november 2017
Om 09.30 breng ik Emilio naar de kinderopvang. Als ik thuis ben doe ik wat dingen in huis en ga daarna even een half uurtje in de zon liggen. Als ik het niet meer uit hou van de warmte ga ik weer naar binnen en ga ik de lunch koken. Groente, kip en gebakken aardappels. Om 14.30 rijden we naar de supermarkt. We doen mega veel boodschappen en om 16.30 halen we Emilio weer op van de kinderopvang. Als we thuis zijn ben ik de hele tijd met Emilio totdat we gaan eten en verder is het een normale avond.

Dinsdag 14 november 2017
Vandaag op tijd het bed uit omdat we om 09.30 de deur uit moeten. We rijden naar de opvang van Emilio en daarna rijden Maria Jose en ik naar Santiago. Maria Jose heeft een afspraak bij een oogdokter om der ogen te laten opmeten en daarna gaat ze naar het centrum voor een nieuwe bril. Ik heb met Cindy en Katharina afgesproken. Eerst lopen we wat rond in Patronato dit is een soort Chinatown. We lopen wat winkels in maar het is eigenlijk te warm om te shoppen, daarom pakken we de metro en gaan we ergens een terrasje pakken. Nadat we wat hadden gedronken gaat Cindy naar huis om te werken. Ik ga met Katharina naar een park en hier zitten we nog anderhalf uur. Om half 3 pak ik weer de metro terug naar de auto. Hier zie ik Maria Jose weer. We rijden terug naar de kinderopvang en gaan onderweg nog ergens lunchen. Uiteindelijk halen we Emilio om 17.00 op. Hij slaapt in de auto en wordt om 18.00 wakker. Ik speel een uurtje met hem en ga dan met hem eten. Om 19.30 rij ik naar de sportschool omdat ik weer Zumba heb. Als ik thuis ben ga ik eten, douchen en naar bed.

Woensdag 15 november 2017
Rond 09.30 rij ik naar de kinderopvang om Emilio weg te brengen. Als ik thuis ben strijk ik de kleding van Emilio en daarna rij ik naar de sportschool. Na 1,5 uur trainen rij ik weer naar huis. Ik ga douchen en daarna lunchen Maria Jose en ik. Om 16.00 halen we Emilio weer op. Verder is deze dag eigenlijk niet bijzonder.

Donderdag 16 november 2017
Vandaag is Emilio lekker thuis. Ik speel de hele ochtend buiten met water met Emilio. Om 13.30 gaan we lunchen. Na de lunch doen we Emilio even in bad en om 14.30 rijden we met zijn drieën naar de dierentuin. Vlakbij ons huis is een kleine dierentuin. Emilio is helemaal gek van dieren dus hij vind het helemaal geweldig. Het is wel super warm maar het is heel leuk en gezellig. Als we rond 17.00 thuis zijn is Emilio echt vreselijk (geen middagslaapje gedaan). Hij wilt niks, luistert niet en loopt alleen maar te schreeuwen. Emilio wilt de laatste tijd alleen maar met Alex zijn en niet met zijn moeder. Maria Jose stuurt foto’s naar Alex en Alex is rond 18.00 thuis. Zodra Alex er is word Emilio meteen heel rustig. Emilio gaat op bed tv kijken en ik heb even vrij. Om 19.30 rij ik naar de sportschool om weer Zumba te gaan doen. Als ik weer thuis ben ga ik eten, douchen en slapen.

Vrijdag 17 november 2017
Om 10.00 breng ik Emilio naar de kinderopvang. Als ik thuis ben ga ik met Maria Jose het hele huis schoonmaken. Als we klaar zijn maak ik de lunch en gaan we lunchen. Om 15.00 rijden we naar de supermarkt en daarna halen we Emilio op. Emilio slaapt in de auto dus we laten hem even een uurtje slapen. Als hij wakker word is hij gelukkig heel lief en vrolijk. Ik speel met Emilio tot het avondeten. Verder is het een rustig avondje.

Zaterdag 18 november 2017
Vandaag werk ik. Ik heb mijn zaterdag geruild zodat ik volgende week vrij ben. In de ochtend speel ik de hele tijd met Emilio. We zijn de hele ochtend buiten met water aan het spelen. Om 13.00 gaan we lunchen, na de lunch kijkt Emilio televisie en zitten Maria Jose en ik een beetje op de bank te chillen. Rond 15.00 gaan we alle drie naar bed. Ik heb vanavond een feestje en ik moet een uurtje gaan slapen van Maria Jose. Maar de tuinman is het gras aan het maaien waardoor we alle drie niet kunnen slapen. Emilio is daarom heel vervelend. Om 17.00 is Alex weer thuis van zijn werk. Ik speel nog even met Emilio en om 18.00 gaan we weg. Mijn gezin gaat op verjaardag maar ik heb met Cindy afgesproken. Cindy is weg bij haar gezin en slaapt tijdelijk bij Cristian en Jorge, ik ben hier ook altijd welkom dus ik slaap daar ook vannacht. Als ik aankom gaan we meteen eten. Na het eten gaan we even chillen, wat drinken en om 23.00 gaan we weg naar een feest. We gaan natuurlijk te laat weg waardoor de metro niet meer rijd. Na een stuk lopen en 2 bussen zijn we bij het feest. Het is niet super leuk en rond 02.30 word Cindy ineens aangevallen door een meisje. Ik trek ze uit elkaar en we lopen door maar het meisje komt ons achterna en grijpt Cindy weer. De beveiliging is er gelukkig snel bij en het meisje word eruit gezet. Ik zit nog een uur lang met cindy om ijs op haar krassen op der gezicht te houden. We gaan met de bus naar huis en uiteindelijk zijn we rond 04.00 thuis.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!