carolavanbaar.reismee.nl

Week 19,20,21,22

Week 19, 20, 21, 22.

Het is alweer een maand geleden dat ik een blog heb geplaatst. Ik zal even kort vertellen hoe het nu gaat en wat ik allemaal doe.

Mijn weken zien er allemaal een beetje hetzelfde uit. Ik werk 6 dagen per week. In deze dagen zijn we vaak gewoon thuis. Als we weggaan is het voor de supermarkt. Hier gaan we 1 of 2 keer per week heen. 1 keer in de week heeft Emilio ponyrijles. Hij vindt paarden helemaal geweldig dus heeft hij 1 keer in de week een half uurtje rijles. Ook komt er 2 keer in de week iemand om Emilio te helpen met praten. Dit lukt nog niet goed want Emilio praat nog steeds niet.

Op zondagen ben ik vrij. Ik kan als ik wil elke week met mijn gezin mee. Ik ben 2 keer met mijn gezin mee geweest afgelopen maand. 1 keer zijn we naar de dierentuin gegaan. En 1 keer naar een speel hal voor Emilio.

Zondag 2 juli was de dag dat ik afscheid moest nemen van Franzi. Franzi gaat reizen en daarna weer terug naar Duitsland. Omdat Chili in de finale zat van de Conference Cup gingen we die wedstrijd kijken in de stad. Helaas hadden ze verloren. Daarna zijn we ergens wat gaan drinken. In de avond zijn we nog bij onze favoriete pizzeria geweest en daarna heb ik de Uber naar huis genomen.

15 juli had ik afgesproken met Cindy. Cindy komt ook uit Nederland, uit Julianadorp zelfs dus super dichtbij. Ze werkt ook als au-pair en blijft een jaar. We hadden afgesproken op een metro station en zijn vanaf daar met de bus naar een eettentje gegaan. Hier hadden we heerlijk geluncht. Daarna gingen we naar het Costanera Centre om even te shoppen. Rond 20.30 namen we de bus terug naar een van de apotheken van Alex (de vader van mijn gezin). Omdat het vakantie tijd is moest hij de winkel sluiten. Rond 22.00 sloot hij de winkel en brachten we Cindy naar huis. Daar na reden we naar huis en gingen we slapen.

Inmiddels ben ik ook weer aan het sporten. Ik zit nu bij een sportschool wat ongeveer 10 minuten rijden is vanaf hier. En ik zit op handbal. Eindelijk na 5 maanden ben ik weer aan het handballen. Ik train elke zaterdagochtend. Er is ook training op dinsdag en donderdag avond maar helaas is het te lastig voor mij om in de avond van en naar de training te gaan. Af en toe op zondag spelen ze een wedstrijd maar omdat handbal hier geen grote sport is zijn er ook weinig teams waartegen je een wedstrijd kan spelen.
Ik heb mij ook weer ingeschreven voor een opleiding/cursus. Ik ga schuldhulp verlening doen. Dit is een 12 maanden durende opleiding/cursus. Het is een thuis opleiding/cursus. Het kost ongeveer 8 uur per week. Ik kan hier al beginnen. Als mijn ouders in september komen kunnen ze mijn boeken meenemen en kan ik hier al beginnen. Ik wil als ik weer terug ben in Nederland een tijdelijke baan zoeken voor 4 dagen in de week. En als ik mijn diploma heb wil ik een fulltime baan als schuldhulp verlener zoeken.

Het gaat dus super goed hier. Mijn gezin is echt super leuk! Maria Jose is echt een moeder, en ze zorgt heel goed voor me haha. Waar ik wel achter ben gekomen nu dit gezin wel gewoon een televisie heeft is dat Santiago eigenlijk totaal niet veilig is om te wonen. Elke dag zijn er overvallen, berovingen, auto’s die gestolen worden, moorden. ik moet ook altijd aan Maria Jose laten weten als ik alleen weg ben waar ik ben en hoe het gaat. Het liefst wilt ze ook dat ik alleen maar met hun mee ga en zelf niet weg ga omdat ze dat eigenlijk helemaal niks vind.

Het is een beetje een vreemde blog geworden, maar zo zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Ik weet niet wanneer ik weer een blog ga schrijven, maar dit zullen jullie wel weer zien.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!