carolavanbaar.reismee.nl

Eighteenth week

Week 18.

Zaterdag 17 juni 2017
Nog steeds regen… We kunnen dus niet heel veel doen vandaag. In de ochtend draaien we even een wasje. Ondertussen maak ik een appeltaart omdat we morgen een bbq hebben bij mijn nieuwe gezin. Helaas werkt de oven niet goed. Na 5 minuten is de taart helemaal zwart. Daarom morgenochtend maar een nieuwe taart maken en dan bij mijn gezin in de oven doen. Na de lunch gaan we even naar een winkelcentrum. Hier lopen we een tijdje rond. Als we het gehad hebben doen we even boodschappen en gaan we terug naar het appartement. In de avond komt Franzi gezellig eten. We hebben in de avond een verjaardag van een andere au-pair. Rond 22.00 gaan we naar een bar waar we hebben afgesproken. We zijn met 6 au-pairs. We drinken gezellig wat. Ik ga om 02.00 weer richting appartement.

Zondag 18 juni 2017
Vandaag hebben we een bbq lunch bij mijn nieuwe gezin. Chili voetbalt vandaag tegen Kameroen, dus daarom is er een bbq, er komen ook nog wat vrienden. In de ochtend maak ik een nieuwe appeltaart om mee te nemen. Om 12.30 worden we opgehaald. Helaas is het best koud vandaag dus het is een lekker koude bbq. Chili wint de wedstrijd gelukkig wel. Als we zijn uitgegeten worden we om 17.00 weer terug gebracht. We doen nog even wat boodschappen en verder doen we niet veel meer.

Maandag 19 juni 2017
De wekker gaat om 07.30 vandaag. We gaan een dagje naar Valparaiso. Om 08.30 nemen we de bus naar het grote busstation om daar de bus naar Valparaiso te nemen. Rond 11.00 komen we aan. We lopen het hele stadje rond. Drinken ergens koffie en lunchen ergens. Heel veel foto’s later lopen we eind van de middag weer terug naar het busstation. Rond 19.00 zijn we terug in het appartement. We gaan even ergens wat eten en daarna rustig aan gedaan.

Dinsdag 20 juni 2017
Laatste dag dat mijn moeder er is. Ze wilt graag nog de Cerro San Christobal beklimmen. Dit heb ik al een keer eerder gedaan, maar zeker de moeite waard. Helaas is de stroom uitgevallen dus doen de stoeltjesliften het niet. We klimmen omhoog, valt aardig tegen. Maar eenmaal boven is het uitzicht wel heel mooi. Als we klaar zijn lopen we weer naar beneden en gaan we terug naar het appartement om te lunchen. In de middag kopen we nog wat souvenirtjes en daarna helaas tijd om de koffers weer in te pakken. Ik vertrek morgen naar mijn nieuwe gezin. Mijn spullen passen niet in mijn koffer dus ik heb nog 3 losse tassen. In de avond gaan we eten bij een Indiaans restaurant. Echt heel erg lekker! Daarna drinken we nog een kop koffie bij de Starbucks. Verder doen we niet veel meer.

Woensdag 21 juni 2017
Om 07.30 nemen we de Uber naar het vliegveld. Mijn moeder vliegt om 11.00. Als haar koffer is ingecheckt nemen we afscheid. Gelukkig komt ze in september weer. Ik neem weer een Uber terug naar het appartement. Hier pak ik nog even de laatste spullen in en zit ik nog een tijdje op mijn laptop. Om 12.30 wordt ik opgehaald door mijn nieuwe gezin. We gaan eerst naar een restaurant toe om te eten, en daarna gaan we naar huis. Ik pak al mijn spullen uit. Eind van de middag ga ik even met Emilio naar buiten, en daarna spelen we. Rond 20.00 eten we en daarna doen we niet veel meer.

Mijn gezin bestaat uit vader (Alex), moeder (Maria Jose) en zoon (Emilio). Emilio is 2,5 jaar oud. Het is een Chileens gezin. Ik praat ook alleen Spaans. Emilio heeft problemen met praten, hij praat nu nog amper. We wonen een half uurtje rijden van Santiago af. Ik ben hier vooral omdat ik een rijbewijs heb en ik daarom weg kan met Maria Jose en Emilio. Maria Jose heeft wel een rijbewijs maar heeft 10 jaar niet gereden. Ze is bang geworden om te rijden. Volgende week begint ze met rijlessen zodat ze het weer een beetje oppakt. Ik breng haar naar rijlessen omdat je hier niet thuis wordt opgehaald. Ook gaan we samen naar de supermarkt of naar andere plekken als ze wat nodig heeft. Ik werk in de ochtend tot een uur of 14.00 en dan weer van 17.00 tot 20.00. Ik werk 6 dagen per week, ik mag wel dagen vrij nemen als ik dat wil. Alex werkt 6 dagen per week, hij is eigenaar van 4 drogisterijen. Maria Jose werkt niet. Het is een super leuk gezin. Totaal anders dan mijn vorige gezin. Hier ben ik echt een deel van het gezin. Ik blijf hier tot 19 december.

Donderdag 22 juni 2017
Vandaag is eigenlijk niet bijzonder.

Vrijdag 23 juni 2017
Rond 10.30 begin ik met werken vandaag. We gaan rond 12.00 naar de supermarkt. We wilden eerder gaan maar Alex was de auto sleutel kwijt geraakt. Ik rij in de gezinsauto. Alex heeft een aparte auto voor zijn werk. Gelukkig is de auto waar ik in rij een automaat. In de supermarkt doet Maria Jose de boodschappen ik ben met Emilio. Ik mag alles kiezen wat ik wil in de supermarkt. Ook heeft ze heel veel dingen voor me gekocht voor toen ik hier aankwam. Tandenborstel, tandpasta, mondwater, dagcrème, make-up doekjes, noem maar op. Rond 13.30 rijden we weer terug richting huis. Thuis geef ik Emilio te eten en daarna gaan Emilio en Maria Jose slapen. Ik heb dan even lekker vrij. Om 17.00 ben ik weer met Emilio. Verder niet veel bijzonders meer.

Dit was week 18 alweer. Ik weet niet of ik nog elke week een blog blijf schrijven. Door de weeks is niet heel bijzonder, alleen op zondag ben ik vrij. Jullie zullen het wel zien.

Adios.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!